Estar en el pes ideal
Hola, m'agraria que m'ajudesiun o que em dongeu consell. Mesuro 1,50 mes o menys, i rondo gairebé els 60 quilos. Però el problema no és que tingui baixa autoestima o coses així, sinó que em sobra bastant greix, la tinc sobretot de cintura cap avall, però també per la pantxa, braços i tinc la cara mes rodona. I m'agradaria saber com fer que s'en vagi aquest greix.
Moltes gràcies
Laura Medrano

Hola Laura!
Eliminar el greix corporal que tenim de més no és una tasca senzilla i requereix ser constant i tenir paciència. No ens has comentat quins són els teus hàbits alimentaris ni si fas esport o no, de forma que et donaré consells de tots dos tipus.
Com ja hauràs vist sempre que parlem d'aquest tema, el que s'ha de fer és menjar de forma saludable i equilibrat i combinar-ho amb un estil de vida que sigui actiu:
- Fer cada dia uns 30 minuts d'activitat física suau (caminar, pujar i baixar escales)
- A més a més fer entre 3 i 5 hores d'esport intens a la setmana (bàsquet, futbol, natació, sortir en bici,...).
Fer esport és bàsic per a cremar greix i per a notar canvis s'ha de ser constant i regular.
Pel que fa a la alimentació és important conèixer com estan distribuïts els aliments a la piràmide alimentària i repartir els àpats en 5 al dia:
- Esmorzar de casa
- Esmorzar de mig matí (pati de l'insti)
- Dinar
- Berenar
- Sopar
Hi ha algunes persones que pensen que si es salten àpats aconseguiran aprimar i cremar greix, però el nostre cos no funciona així. Si ens saltem àpats correm el risc d'acabar picotejant entre hores o de menjar massa al següent àpat, coses que provoquen risc de sobrepès. A més, quan el cos detecta que s'està alimentant de forma insuficient, entra en mode emmagatzematge i passa a acumular dins del cos tot el que es menja per a tenir reserves d'energia. A més, si fem que el nostre cos passi gana el primer que es consumeix és el múscul, no el greix!
El nostre consell doncs és que analitzis si segueixes una dieta equilibrada o no i que et facis un planning per començar a practicar esport cada setmana de forma regular. Respecte a la alimentació, si tens dubtes, ens pots tornar a escriure al consultori o preguntar directament al teu metge o metgessa, per a que et donin pautes concretes per al teu cas.
Un petó!
Laura Medrano