Em veig horrible
hola!
tinc un dubte. desde fa temps que no em sentogens bé amb mi mateixa físicament. tinc sobrepès (medeixo 1,67m i peso 74 kg) i voldria demanar consell sobre que puc fer per aprimar-me. ja se que és lo tipic: esport, dieta, beure aigua i dormir be, però ja ho he provat i res. em podries aconsellar amb altres mètodes???
moltiiiiisimes gràciiies <3
Laura Medrano

Bon dia!!
Moltes gràcies per escriure'ns i demanar-nos consell. La primera recomanació que et fem és que consultis amb el teu metge o metgessa per a que ell/a et pugui donar pautes i recomanacions concretes per a tu.
Nosaltres sense conèixer-te et podem aconsellar pautes genèriques per a que poc a poc vagis tenint un estil de vida que sigui el més saludable possible, però l'ideal sempre és que un metge et recomani coses concretes.
Dius que has provat de fer esport, dietes, dormir bé etc i que no t'ha funcionat...
L'error segurament està en que has provat de fer aquestes coses durant períodes de temps curts i al veure que no obtenies resultats ràpidament, t'has cansat de fer-ho. Per aconseguir baixar de pes i mantenir-te en un pes saludable, has de fer aquestes coses SEMPRE, no només durant uns dies per a aprimar, ja que sinó enseguida tornaràs a recuperar el pes perdut.
Les pautes bàsiques que et podem donar són que facis ESPORT de forma regular (com a mínim es recomana fer-ne 3 hores a la setmana, però estaria bé que en el teu cas et proposessis fer-ne uns 4 dies). El nostre consell sempre és que busqueu un esport que sigui en equip i que hi hagi uns dies fixes a la setmana "d'entrenament", ja que això afavoreix que les persones es motivin per no deixar-ho abandonat. Si et proposes fer esport tu sola i pel teu compte, probablement et cansaràs aviat i ho deixaràs.
L'esport que triïs has de plantejar-te'l com a algo que has de fer permanentment, ja que si ho compleixes durant 2 mesos i després ho deixes, no haurà servit de gaire cosa. Es tracta de que aquests canvis els incorporis al teu dia a dia.
Respecte a la ALIMENTACIÓ, no has de fer cap dieta restrictiva ni "miracle" ja que a part de ser perilloses per la salut, acaben provocant efecte rebot (que significa que quan acabes la dieta, tornes a recuperar el pes perdut). Et recomanem que facis un cop d'ull a la piràmide alimentària i que observis si la teva forma d'alimentar-te s'ajusta a la que els metges recomanen. Per exemple, menges suficient fruita i verdura? N'hem de menjar 5 racions/dia (3 peces de fruita i 2 racions de verdura). Beus suficient aigua? N'hem de beure entre 1'5 i 2 litres cada dia. Fas 5 àpats al dia? És súper important per ajudar al cos a regular-se i a mantenir-se en un pes saludable. Quants dies a la setmana menges aliments com dolços, snacks, refrescs, fregits,...? Es recomana consumir-ne 2 cops a la setmana, i sovint són aliments dels quals n'abusem.
Com veus, des d'aquí no et puc recomanar una dieta personalitzada, per tant si que t'aconsello que consultis amb el metge per a que et doni pautes i exemples concrets per al teu dia a dia. Et deixo l'enllaç de la piràmide alimentària per a que li facis un cop d'ull:
Espero haver-te ajudat, però la idea que has de tenir clara és que no hi ha dietes ni trucs miracle, sinó que la clau està en tenir un estil de vida que sigui saludable: menjant bé i fent esport de forma regular. És l'únic que funciona. Si ets constant i tens paciència, poc a poc aniràs veient els canvis.
Un petó ben fort!
Laura Medrano