Per estrany que sembli em vull engreixar
Sóc una noia de 15 anys, per estrany que sembli em vull engreixar i no ser com fer-ho. Crec que són moltes les noies que és troben en aquesta situació, que és veuen molt primes, però la societat i els estereotips de bellesa diuen que cada cop has de ser més prim... En el meu cas em veig molt prima i m'agradaria engreixar-me, he provat de menjar reguladament diversos aliments per guanyar pes, exercicis de tonificació per engrandir múscul, però res de res tot i que menjo molt. Hi ha algun mètode o aliment per engreixar-se sense prendre pastilles?
Laura Medrano

Hola guapa,
Tens raó amb tot això dels estereotipis, i igual que hi ha moltes noies que volen estar primes per semblar les models que estem acostumats a veure a la tele, també hi ha noies a les que els hi passa com a tu, que són primes i no saben com engreixar.
Pel que expliques, en el teu cas sembla ser que tot és un tema de genètica. Si menges de tot, fent els 5 àpats i de forma saludable i equilibrada, significa que tens el pes que el teu cos vol que tinguis. Si vols pots intentar fer un ressopó abans d'anar a dormir i beure un got de llet amb cereals.
De totes formes pensa que les persones que per genètica sou primes significa que el vostre metabolisme funciona ràpid i per tant que quan mengeu, digeriu els aliments ràpid i els cremeu també ràpid. Canviar el metabolisme no es pot fer, ja que com he comentat depèn de la genètica que cadascú tenim .
Es tracta de que t'acceptis tal i com ets i que no et capfiquis en intentar canviar el teu cos, ja que això només t'acabarà portant problemes d'autoestima. En tot cas pots esperar a quan tinguis la pròxima revisió amb el/la metge/metgessa i comentar-li, però si ell/a no t'ha dit res, significa que tens un pes dins la normalitat i per tant que estàs sana.
Has de tenir paciència i esperar a que et segueixis desenvolupant, ja veuràs com poc a poc el teu cos va agafant més forma de cos de dona adulta i apareixen les corves.
Un petó!
Laura Medrano