Em fa molt mal el cap quan estudio
Holaaaa!!! Us volia demanar un favor. Sempre que estudio i em passo hores mirant a un llibre o a una pantalla em comença a fer molt de mal el cap i no em puc concentrar. Quan comença el mal de cap no para fins que dormo, perquè fins i tot he estat dues hores sense fer res perquè se'm passes però quan hi torno el mal de cap torna amb mi. Estic estudiant primer de batxillerat i no em puc permetre deixar d'estudiar per un mal de cap, però ja no se que fer. Em podrieu dir idees o ajuts per solucionar-ho?
Laura Medrano

Hola Cris,
Es recomana no estudiar més de 50 minuts seguits ja que a part de que la concentració no es pot mantenir, es força massa la vista. Forçar la vista fa venir mal de cap.
Mira de fer pauses de 10-15 minuts on descansis la vista (posar-te a mirar el mòbil -o qualsevol pantalla- no serveix per a descansar-la). Si fas les pauses abans de que el mal de cap et vingui molt millor, ja que així estaràs prevenint-ho.
Una altra cosa important és l'espai on estudies.
- Hi ha suficient llum?
- És natural o artificial?
- Estàs bé de temperatura (no has de passar fred ni calor)?
- Estàs ben asseguda i a suficient distància del llibre i/o ordinador?
També podria ser que necessitis ulleres per la vista cansada o que no enfoquis del tot bé i per això et vingui mal de cap. Quan les persones que necessiten portar ulleres no ho saben, un dels primers símptomes és que els hi ve mal de cap per no veure-hi de tot bé.
Les recomanacions són: fes pauses més sovint on relaxis la vista. Observa si l'espai on estudies és adequat o no. Si tot i fer pauses i millorar el lloc d'estudi segueixes amb mals de cap, ves a l'oculista ja que potser no hi veus del tot bé.
Un petó!
Laura Medrano