Dieta per evitar la celulitis
Bon dia adolescents!
Crec que aquesta pregunta ens la fem moltes noies peró ens costa dir-ho i preguntar-ho.
Com quasi totes les noies quan faig el gest d'apretar-me les cuixes o els malúcs em surt aquella "piel de naranja" que es diu amb castellá i també la típica celulitis, no es molta i a simple vista no es veu, peró en apretar si que es veu.
El que voldria es que la Sara Bujalance o la Laura Medrano em diguéssiu mes o menys quina dieta hauria de seguir per evitar la celulitis i que m'hen surti més per exemple que puc dinar i sopar , també si em podríeu dir quins exercicis van bé per evitar-la o quins esports.
Moltíssimes grácies! per mi i segurament per moltes noies es una informació molt necéssaria i útil i a Internet hi surt molta informació falsa llavors millor que m'informi una professional.
Laura Medrano

Hola guapa!
Efectivament la cel·lulitis és un tema que preocupa a moltes noies i també a dones més grans. T'explico breument l'origen de la cel·lulitis.
Resulta que als anys 70 se'ls hi va acudir a dos empresaris francesos que crearien la necessitat de vendre un producte nou per a muntar un bon negoci. Van decidir inventar-se la paraula cel·lulitis per anomenar aquestes marques que se'ns fan a la pell, sobretot a les dones. Resulta que un 98% de dones tenen cel·lulitis!! Van fer un negoci rodó. Van fabricar productes que en teoria feien marxar les marques a la pell i es van fer d'or.
Per tant, la cel·lulitis és totalment normal en les dones. És com si ara algú s'inventés una crema per eliminar les pigues que moltes noies tenim a la cara. La majoria de persones "caurien en la trampa" i es comprarien aquestes cremes per eliminar-les i tenir una pell llisa i perfecte com les dels anuncis...
La pell està subjecta al múscul gràcies a unes fibres de col·lagen que estan distribuïdes en forma de xarxa. Quan aquests "foradets" que hi ha entre fibres s'omplen de greix, apareixen els clotets típics de la cel·lulitis. Sovint quan la pell perd elasticitat i quan es pren massa el sol, la cel·lulitis es veu més. Tu dius que la veus quan et pressiones amb la mà, cosa que és inevitable que passi en aquelles parts del cos on tenim més greix (normalment al cul i cames).
Et recomanem que no et gastis diners en cremes "miracle" ja que no fan gaire (o gens) efecte. El que si que pots fer és mantenir la pell ben hidratada (amb crema hidratant normal), beure suficient aigua (entre un litre i mig i dos al dia) i menjar de forma saludable. Si fas tot això no és garantia de que la cel·lulitis et marxi, ja que com t'he comentat hi ha un 98% de dones que en tenen.
Exemples de dietes que pots seguir és augmentar el consum de fuites i verdures (n'hem de menjar 5 racions al dia!!) i evitar menjar massa sovint aliments amb molts sucres i greixos, ja que no són gaire saludables.
Per exemple per dinar podries fer un primer plat d'hidrats de carboni (pasta, arròs, llegums,...) i de segon carn blanca (pollastre o llom) acompanyat d'un platet d'amanida verda o de tomàquet amanit. De postres et recomano que t'acostumis a menjar una peça de fruita.
Per sopar un bon exemple seria verdura o sopa de primer i una truita o peix de segon plat. De postres podries menjar fruita o bé un iogurt. Està bé acompanyar els àpats d'una ració de pa, ja que ens aporta energia.
De totes maneres, tot i que ens hagis demanat exemples de dinar/ sopar, és importantíssim que a part també facis dos esmorzars (el de casa i el del pati) i el berenar. Es recomana fer 5 àpats al dia.
Pel que fa a l'esport, si tens més cel·lulitis a les cuixes, fes exercicis per tonificar-les (steps, pujar i baixar escales, anar amb bicicleta,...).
T'agraïm molt que ens hagis escrit i que siguis tant llesta com per veure que a Internet hi ha molta informació però també molta és falsa, per tant molt millor preguntar a un professional.
Un petó ben fort i recorda, tenir una mica de cel·lulitis és NORMAL i no t'has d'obsessionar amb intentar eliminar-la. Es tracta de tenir uns bons hàbits alimentaris i d'activitat física i així estarem més a gust amb el nostre cos.
Laura Medrano