No aconsegueixo aprimar-me
Bona nit adolescents.cat!
Em dic Carolina i us escric per a que em doneu un consell per aprimar-me. Faig atletisme tres dies a la setmana una hora i mitja i després també els dos dies restants tinc educació física una hora. En total faig sis hores i mitja d'esport a la setmana sense comptar si algun cap de setmana tinc competició que acostuma a durar una bona estona. Intento menjar fruita cada dia, em controlo bé amb els dolços com les "chuches", la xocolata o altres aliments que aporten greixos. També intento caminar una mitja hora cada dia a un ritme normal i a vegades faig algun exercici a casa (els exercicis que veu publicar en adolescents.cat per tal d'aprimar-me els malucs.
Crec que tot això no em serveix gaire, no tinc panxa però tinc les cames massa dobles i a més soc baixeta i no em favoreix gens. No sé que més fer per aprimar-me abans de l'estiu si us plau ajudeu-me!
Carlota López Ballestar

Bon dia Carolina!
Gràcies per haver-nos escrit al consultori. A veure tenint en compte que la teva preocupació és sobre el pes t’explicaré una mica quin son els factors relacionats amb ell. El pes depèn de tres aspectes:
-L’esport que fas
-L’alimentació
-La genètica
Molta gent pensa que el que més influeix en el pes son l’alimentació i l’esport però en realitat la genètica és la que marca el 90% de com son el nostre pes i la nostra musculatura. Per això no podem fer aquests canvis espectaculars que ens ensenyen a les revistes o a alguns centres d’estètica on venen dietes miracle.
El que està claríssim és que fas molt esport i sembla que menges força equilibrat. Vull ressaltar-te que tampoc passa res si un dia a la setmana menges alguna cosa dolça o snacks, etc. El problema és si ho fas cada dia, que no és el teu cas. Per tant, tens un estil de vida saludable i estic segura que el teu pes està bé. Tots tenim coses que no ens acaben d’agradar o que voldríem millorar però la realitat és que no sempre es pot. La forma del cos, o de les cames i l’alçada son d’aquelles coses que no es poden canviar, son 100% genètiques. Per això el més important és que poc a poc deixis la idea de que t’has de canviar o millorar a tu mateixa i comencis a intentar acceptar-te a tu mateixa.
Segueix fent esport i menjant equilibrar però no caiguis en fer operacions bikini que no serveixen d’absolutament res. Sé que sona molt diferent al que diuen les revistes però és la realitat. Ara el que toca és treballar l’autoestima!
Una abraçada guapa!
Carlota López Ballestar