Batuts de Proteines
Fa uns dies que mhe plantejat començar a pendre els batuts de proteines. Necessitaria informació sobre quan sha de pendre, durant cuan de temps, quina cuantitat... Mhan dit que va per pes i alçada i peso 46 kg i medeixo 157 metres i tinc 15 anys. També soc esportista. Mel vendrien sent menor? A on l'he de comprar? Hi ha alguna marca que em pugueu recomanar i que no sigui massa cara?
Mercii 💕
Carlota López Ballestar

Bona tarda Talia,
La veritat és que m’alegro molt que hagis escrit al consultori abans de començar a prendre els batuts de proteïnes. A veure, en primer lloc és important que sàpigues que l’organisme de les persones està preparat per prendre màxim un 30% de proteïnes al dia. Quan el que fas és prendre aquests batuts de proteïnes, substituint àpats i deixant de prendre altres grups d’aliments igual de necessaris que les proteïnes, el teu organisme comença a entrar en conflicte. El pàncrees i el fetge s’han de posar a treballar a tota màquina, molt per sobre del que haurien de fer-ho, i per això moltes persones que consumeixen batuts o que fan dietes de proteïnes com per exemple la dieta Dunkan acaben posant-se malaltes i tenint malalties greus. Per això et recomano que no facis això. Hi ha diferents marques però tots funcionen de la mateixa manera. Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que estàs perfectament, no necessites perdre gens de pes, és més seria un risc. Per altre banda, tot i que es relaciona molt les proteïnes amb els esportistes has de saber que els batuts i les dietes amb excés proteic van molt malament als esportistes.
Penso que el millor que pots fer és seguir fent l’esport que t’agrada sense obsessionar-te i menjar de manera equilibrada, fent tots els àpats i menjant tots els grups alimentaris.
Pensa que una bona dieta no és la que fa perdre pes sinó que a més de perdre’l de manera equilibrada després has de poder-lo mantindre. En el teu cas no necessites fer cap mena de dieta però aquesta faria l’efecte contrari, per això es considera una dieta miracle o d’efecte yo-yo. Fes-me cas, no caiguis en la trampa!
Una abraçada! Si tens més dubtes torna a escriure.
Carlota López Ballestar