El meu ex té novia i jo encara no...
Hola adolescents.cat!
Sóc una noia de Barcelona, us escric per fer-vos una consulta sobre un tema que m'inquieta una mica:
Fa temps estava amb un noi però vam haver de deixa-ho, no perquè no ens estiméssim, sinó perquè la distància que ens separa és molt gran i la relació es va complicar.
Ara, el meu ex ja té una altra novia (o això crec) i jo no estic amb ningú... No sóc capaç d'oblidar-lo, no puc i això m'està esgotant molt sentimentalment, ja m'he cansat de veure totes les noies que li van al darrere sense poder fer res, he pensat parlar amb ell però no sé que dir-li. Em preocupa que ell ja hagi trobat una persona molt millor que jo, però per mi, ell segueix sent l'únic. No m'interessa cap altre noi, només ell. A l'estiu hem quedat que ens tornaríem a veure i continuaríem amb la nostra relació però no estic segura de si només vol estar mi per passar-s'ho bé sense importar els meus sentiments i aprofitar-se de que m'agrada (perquè ell sap que l'estimo) o perquè realment m'estima.
Ell diu que m'estima però jo no estic gaire segura (m'ho va dir no fa gaire...), sé que m'està mentint i no puc més, li vull dir alguna cosa però no sé que dir-li. Evidentment que pot estar amb altres persones després de mi, però que no vagi dient que m'estima si no és veritat, almenys que sigui sincer (es obvi que està mentint perquè té novia). Ja m'he enfadat més d'un cop amb ell però quan el torni a veure (ja no puc canviar d'opinió) estarem junts perquè és el que vam quedar...
Us demano si us plau que em proposeu un missatge amb el que li puc dir ja que en persona no puc parlar amb ell.
Espero que em pugueu ajudar amb això... ja no puc més...
Moltes gràcies,
Carolina
Elena Crespi

Hola Carolina, gràcies per la confiança!
Primer de tot, evidentment que pots canviar d'opinió! Encara que haguéssiu quedat així, tu pots decidir no estar amb ell a l'estiu i ell no et pot forçar ni tu mateixa et pots forçar a fer quelcom que no et convé.
Sembla que no confies en aquest noi perquè creus que et diu mentides i no t'agrada el fet que vagi amb d'altres noies. Però sembla que és el que ell vol i heu acabat fent el que ell vol: deixar la relació, que ell pugui anar amb d'altres i quan us torneu a veure tornar a estar junts. El ritme el marca ell... i tu el segueixes pensant que no pots canviar d'opinió.
Realment vols que sigui així una relació de parella? Creus que l'amor de veritat implia empassar-se mentides i fer el que l'altre et diu?
La nostra missió és avisar-te de que això pot ser molt tòxic per a tu, per tant, si realment el vols oblidar, hauràs de fer un esforç molt gran: deixar-hi de parlar, de mirar el seu facebook o insta, no enviar-li whatsapps ni veure si està connectat o no...
Només així podràs començar a econstruir la teva vida i enfocar la mirada cap a un altre costat i seguir...
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com