ESTUDIS
Hola!
A mi m'agradaria molt ser nutricionista, però tinc dubtes sobre el que he d'estudiar. A la web de la generalitat posa que a la universitat he d'estudiar, nutrició humana, i/o dietetica. però hi ha webs que ho posen junt, és una sola carrera o dues?
Quines sortides hi ha? És una carrera que té futur? Quines assignatures són amb les que més es treballa? És difícil?
Moltes gràcies! petonets :)
Carlota López Ballestar

Bona nit guapa!
Quantes preguntes i que interessants. A l’edat que tens és normal que tinguis dubtes però està genial que sàpigues que aquest tema t’interessa. És una pena que no enviessis la consulta abans perquè just fa un mes es va fer el saló de l’ensenyament i allà podries haver resolt tots aquests dubtes.
En primer lloc, has de saber que hi ha la formació professional i la formació universitària. El grau que fan a la universitat es diu Nutrició humana i dietètica. La fan a diverses universitats, tant públiques com privades. Si entres dins de les seves pàgines webs pots veure fins i tot les assignatures que fan.
Per exemple, aquí tens l’enllaç de les assignatures que es fan a la Universitat de Barcelona.
N/G1053/index.html
Et copio també les sortides professionals que apareixen a la pàgina web.
De què podràs treballar?
• Alimentació d'individus sans: restauració col•lectiva, gimnasos, col•legis, etc.
• Alimentació d'individus que pateixen malalties agudes o cròniques, en hospitals, ambulatoris, geriàtrics, etc.
• Indústries alimentàries: informació, disseny i promoció de productes.
• Administracions públiques: participació en programes de prevenció i promoció de la salut.
• Organitzacions de consumidors.
• Educació alimentària i nutricional.
• Comunicació i divulgació en diversos mitjans.
• Col•laboració en centres de recerca.
• Exercici lliure de la professió.
Tota carrera és difícil però si t’agrada pots arribar a veure-la més fàcil que el batxillerat perquè fas coses que t’interessen de veritat. A mi concretament m’apassiona el tema de l’alimentació i de la dietètica però a més és evident que hi ha molta feina a fer. Les persones cada vegada s’alimenten de manera més desequilibrada i tenen una vida més sedentària de manera que son necessaris molts nutricionistes i dietistes.
Fes una ullada a les diferents webs de les universitats i si tens més dubtes escriu-nos una altre vegada, estarem encantades d’ajudar-te.
Una abraçada
Carlota López Ballestar