Com puc disminuir la meva panxa?
Des de fa uns dies noto que la meva panxa ha augmentat de nivell i la veritat es que em molesta una mica. Més que tonificar, m'agradaria treure el greix que em sobra. Últimament potser he abusat una mica de carn i aliments més greixosos. Podeu donar-me consells o dietes per solucionar el meu problema?
Moltes gràcies!!
Carlota López Ballestar

Bona tarda Riki,
Si només ho notes des dels últims dies és possible que puguis estar una mica inflat per qualsevol motiu,com per exemple prendre moltes begudes amb gas. Com tu dius no cal que ara t’obsessionis amb el tema de fer esport i de tenir que tonificar la panxa, però tampoc és qüestió de centrar-ho tot en el greix. Si segueixes una dieta equilibrada, t’hidrates bé (intentant no prendre begudes amb gas molt habitualment) i menges els aliments de dalt de la piràmide de manera ocasional (1 o 2 cops a la setmana) veuràs que et trobaràs millor. També és important fer esport uns 3 cops a la setmana (a part del que feu al institut) però no en el gimnàs fent màquines. Has de fer algun esport que et diverteixi.
Pel que fa a l’alimentació aquestes serien les pautes a seguir:
-Fer 5 àpats al dia
-Menjar hidrats de carboni a cada àpat ja que t’aporten energia
-5 racions de fruita i verdura al dia
-3-4 cops peix a la setmana
-3-4 cops de llegums a la setmana
-Màxim 4 ous la setmana
-1 cop carn vermella
-4 racions de lactis al dia
-Ocasionalment snacks, dolços, etc.
Espero que aquestes pautes et vagin bé! Tot i així intenta no donar-li molta importància.
Una abraçada
Carlota López Ballestar