2222222222222222222
Hola,
Tinc dos preguntes la primera es que fa dies que tinc cucs al cul daquells que tenen els nens petits quan menjen molts dolcos, magradaria saber que puc fer perqué es morin, sense anar al metxe ni diro als meus pares perqué em fa molta vergonya.
La segona es que tinc molts punts negres a la cara i voldria saber que puc ver perqué no men surtin o per que marxin, no voldria que em recomanesiu aquells productes que valen 100€ que fan que no ten surti. voldria alguna altra solucio.
Graccies
Laura Medrano

Hola Puppy,
Respecte a la primera pregunta, comentar-te que quan tenim paràsits als intestins (i al cul) és perquè ens hem infectat per tenir hàbits poc higiènics o bé perquè alguna persona que en té t'ho ha contagiat. Normalment en tenen els nens petits perquè juguen a la sorra (on hi solen haver cucs i ous) i després de jugar, sense rentar-se les mans, se les porten a la boca i fan que els ous passin al sistema digestiu.
Per evitar-ho és important sempre rentar-se les mans amb sabó abans de menjar o de portar-se les mans a la boca (inclús si tens la típica mania de mossegar-te les ungles). El tractament te l'ha de receptar un metge i el més aviat possible ja que sinó cada vegada en tindràs més. Has de dir-ho als pares i que t'acompanyin al metge per a que miri què tens exactament i quin tipus de paràsit tens i aleshores et receptarà medicament per matar-los. No t'has d'espantar ja que com tu mateixa has dit, és típic en nens petits (i també adults perquè es contagien), però si que has d'anar al metge.
Pel que fa als punts negres de la cara, és recomanable que te la rentis amb sabó cada dia (i per suposat que et desmaquillis), sobretot abans d'anar a dormir. A més, un parell de dies a la setmana pots rentar-te amb sabó exfoliant i així eliminaràs les impureses. Aquests sabons exfoliants per la cara els pots comprar a qualsevol supermercat i els de marca blanca no costen més de 3 o 4€. Amb aquests hàbits segurament és suficient per a que no te'n surtin tants.
A part, també pots anar a la farmàcia i preguntar per alguna crema hidratant específica i dir-li a la persona que t'atengui que no passi dels XX€ que et vulguis gastar. Pensa que en cremes hi ha molt ventall de preus, des de cremes de marques més barates fins a cremes que valen 100€. Per tant digues-li al farmacèutic o farmacèutica que te'n recomani alguna que s'adapti al teu pressupost.
Espero haver-te ajudat! I ves al metge pel tema dels cucs!
Una abraçada,
Laura Medrano