COM PUC FER PER VEURE-M MILLOR? ++i+++
Hola adolecents.cat!! mercii per els vostres consells!
Tinc 12 anys, d'aqui poc faig els 13. Bull veure-m millor amb el meu cos en general, tinc molt complexe amb els pits i el cul.. porto moltiisim teps amb aquest complexe i no se com veure-m millor. Vaig passar per etapes d'insults de que si era un full, una teta plana, una carpeta... i molt més. Enfi tot aixo ja esta olvidat, pero fa poc amb vaig comprar sujetadors de talla 35 i la veritat esque amb van bastant bé. Pero utilitzava top. Desde que utilitzu el sujetador amb una miqueta de ''relleno'' amb veig millor amb mi mateixa i m'enalegru pero el que pateixo més es amb lo prima que estic, ja que tinc celiaquia. Faig la dieta bastant bé i menju moltisim de tot bariat, vitamines, ferro, sense gluten... pero no hi ha manera d'engreixarme. Amb fa bastant patir que els meus o les meves amig@s amb diguin que estic molt prima, que si tinc els brazets molt llargs i petits etc. De cul no n'entinc la veritat res de nalgues el tinc molt pla, i les cames llarguisimas i primetes. jo tinc molta autoestima de coll capa baix. de carla la veritat no amb queixo tant..Bueno la questio es que bull que amb doneu consells i amb pogueu ajudar el possible per com poder-me engreixar una miqueta més. Per cert, tinc una deformacio en el sacre i estic en ell..AJUDA!
Laura Medrano

Hola preciosa,
El primer de tot és donar-te les gràcies per haver-te animat a escriure'ns!
Em sembla genial i fantàstic que els comentaris que rebies dels companys de classe els tinguis oblidats, ja que aquell tipus de comentari no t'aportava res de positiu i per tant has fet molt bé d'oblidar-te'n i no fer-ne ni cas. Ueee!
Com tu mateixa has pogut comprovar, el cos primet que tens és així per un tema genètic, ja que si dius que menges de tot, variat i en quantitats correctes i no engreixes, és perquè el teu cos és així. No estàs fent res malament, simplement el teu metabolisme funciona d'una manera que fa que siguis prima i que tot el que mengis ho cremis ràpidament.
De la mateixa manera que no pots fer res per canviar la teva alçada o per canviar la forma de les teves mans (per posar dos exemples), tampoc pots fer res per canviar el teu metabolisme i la teva genètica.
Un cop acceptis que el cos que tens (igual que la cara, el color dels teus ulls, les teves mans i peus, ...) són coses que depenen de la genètica i que no pots canviar, aconseguiràs no acomplexar-te i sentir-te orgullosa del cos que tens i de ser com ets.
Hi ha algunes coses de nosaltres mateixos que podem intentar canviar (com per exemple el color del cabell o el ser més amables amb els demés), però hi ha coses que no podem canviar perquè no depenen de nosaltres. Amb totes aquelles coses que no podem canviar el millor (i més intel·ligent) que podem fer és ACCEPTAR-LES. Pensa-hi i veuràs que tinc raó. De què et serveix obsessionar-te amb que estàs prima i tens poc pit? Només et serveix per desanimar-te i per a que la teva autoestima baixi.
Recomanació: canvia de xip i comença a acceptar-te tal i com ets i a veure't amb bons ulls. Si aconsegueixes veure't bé, seràs més forta per defensar-te de comentaris que fa la gent. Es tracta de que busquis coses que t'afavoreixin i amb les que et vegis millor. Un bon exemple és el que tu mateixa dius: has descobert que usant sostenidors amb "relleno" et veus més bé i t'agrades més, doncs endavant! Mira al teu armari i selecciona aquella roba amb la que et veus més guapa. Mira com és i la pròxima vegada que vagis de compres, busca aquell estil de roba. Hem d'aprendre a treure'ns el màxim partit i a sentir-nos guapes tal i com som.
Consells per engreixar no te'm podem donar masses ja que segurament no serviran de gaire... No sé quants àpats fas al dia, però pots intentar fer-ne un més després de sopar i abans d'anar a dormir: el ressopó. Es tracta de que si a casa sopeu a les 21h, abans d'anar a dormir (sobre les 22:30h) prenguis un iogurt amb cereals o una peça de fruita i unes quantes galetes... Però de totes formes el millor que pots fer és consultar-ho al teu metge o metgessa ja que potser et poden proposar que prenguis alguna espècie de batut o suplement alimentari.
De totes formes l'essencial és que pensis sobre tot el que t'he comentat de l'acceptació i l'autoestima i facis un canvi de xip.
Molts petons guapíssima!
Laura Medrano