AJUDA SISPLAU!
Hola guap@s! Com va? :)
Tinc 13 anys medeixo 1'47 i peso uns 35 kg.. ns si esta bé, jo crec que no gaire per tenir 13 anys... :(
No sóc aquelles noies que estan com un pal perquè a les cames em diuen que tinc "xixa" però tot i això em sento deprimida perquè alguns de la meva classe em diuen enana i fins i tot alguns esquelet... i no m'agrada geens! Intento entrenar per guanyar volum però el meu problema es que no tinc gaire temps! Perquè tinc extraescolars i m'encanten i no les vull deixar!
Què puc fer per ser més alta i com puc guanyar més pes?
Laura Medrano

Hola Laura!
Em sap molt greu que per culpa dels comentaris que et fan els companys de classe estiguis agafant manies o complexes amb el teu cos. Això és molt injust i realment el que indica és que les persones que et fan aquests comentaris no s'han mirat al mirall. Tots, absolutament tots, tenim coses que potser ens agradaria tenir diferent, però com que el cos que tenim no l'hem triat, no podem fer gaire cosa per modificar-lo. No existeix ningú perfecte i simplement per aquest motiu ningú té dret a fer comentaris despectius cap al cos d'una altra persona, sigui com sigui. Quina ràbia...
Has de saber que si menges bé i tens un estil de vida saludable, tens aquest cos perquè és la teva constitució genètica. Igual que hi ha persones que són molt primes, n'hi ha d'altres que tenen molta facilitat per engreixar... Això depèn del nostre metabolisme i obsessionar-nos amb el tema no ajuda gens.
Efectivament si fas esport pots guanyar una mica de musculatura i volum corporal, però has de ser constant per veure canvis. T'aconsellem que intentis fer els àpats una mica més abundants i inclús que abans d'anar a dormir facis un ressopó. Si és un tema que et té amoïnada, pots demanar als pares d'anar al metge o metgessa de capçalera i demanar algun consell específic i concret per tu (potser et poden recomanar algun complement).
Respecte al tema de l'alçada no pots fer res per ser més alta ja que també depèn de la genètica. Tens 13 anys i per tant el teu cos encara s'ha de desenvolupar. Pensa que això passa fins aproximadament els 18 anys i per tant simplement has de tenir paciència.
Una abraçada molt forta Laura,
Laura Medrano