Futura anorèxia??
Hola
Tinc 12 anys i hi ha dies que no menjo i vomito
Estic grassoneta ,però les meves amigues diuen que em tornaré anorèxica.
Què puc fer per aprimar-me sense que elles pensin que patiré aquesta malaltia??
Merci adolescents
Laura Medrano

Hola guapa,
No sé si estàs grassoneta o no, però el que no has de fer és intentar aprimar deixant de menjar i vomitant. Com tu mateixa dius al títol de la consulta, si segueixes així pots acabar patint anorèxia o qualsevol altre trastorn alimentari. I no són tonteries, són malalties molt greus!
El consell que et donem és que parlis amb les teves amigues i els hi expliquis què t'està passant i perquè vols aprimar. A veure elles que és el que t'aconsellen. A més, estaria bé que això ho comentis a casa per a que els pares et puguin ajudar en tot aquest tema. Pots anar al metge o metgessa de capçalera i preguntar-li a ell/a si et cal aprimar o no i si és així, què pots fer per aconseguir-ho. De ben segur que havent-hi dies que no menges no és la solució, i vomitar encara menys ja que és molt perillós.
Si vols pots tornar a escriure'ns al consultori i explicar-nos els motius que et fan voler aprimar i si ens dones més dades et podrem dir si et cal o no i com ho pots fer de forma saludable i correcta.
Un petó!
Laura Medrano