Com ho faig? (xastt20)
Tinc un problema sobre el cos alimentacio etc...
es que hi ha dies que menjo molt i ha dies que poc pero veig que el meu cos no s'aprima el meu problema es que em veig gorda cuan hauria de pesar una noia de 14 anys tinc molts duptes quins aliments fan perde pes em molt poc temps i que fer que no em vegui gorda contesteu siusplau!!
Laura Medrano

Hola xastt20!
Em sap molt greu que et sentis així i que et vegis grassa, però sense tenir més informació no et podem dir si tens sobrepès o no ni quant hauries de pesar als 14 anys ja que això també depèn de la teva alçada i morfologia corporal.
Perdre pes en poc temps no és aconsellable, ja que després hi ha l'efecte rebot i recuperes els quilos que has perdut molt ràpidament provocant canvis en el teu cos que no són gens saludables. El que t'aconsellem és que intentis menjar bé i equilibrat. Simplement es tracta de que t'acostumis a menjar cada dia de la següent manera:
- Beu suficient aigua, entre un litre i mig i dos.
- Menja 3 peces de fruita i dues racions de verdura.
- Pren una ració d'hidrats de carboni a cada àpat (esmorzar, esmorzar del pati, dinar, berenar i sopar).
- Pren unes 3 racions de làctics (llet, iogurt, formatge)
- Les proteïnes també són importants, menja'n almenys una ració cada dia (animals o vegetals com els llegums).
Es tracta de que segueixis aquests consells alimentaris, que facis 5 àpats al dia i que a més intentis fer un consum moderat d'aliments amb molts greixos i sucres (brioixeria, dolços, snacks, refrescs, fregits,...).
A banda, també és importantíssim que facis suficient esport: com a mínim 3 hores a la setmana!
Si a partir d'ara intentes fer una dieta equilibrada com la que t'he proposat i a més fas esport cada setmana de forma regular, ja veuràs com poc a poc et vas sentint millor amb tu mateixa. Demana consell a les amigues perquè et diguin quina roba et queda millor i com pots potenciar aquelles parts del teu cos que més t'agraden! El principal és que comencis a cuidar-te per poc a poc anar-te sentint bé amb tu mateixa. Has d'estimar-te tal i com ets!!
Un petó!
Laura Medrano