estic gorda??:(
hola bona tarda, tinc 15 anys i medeixo aproximada ment 1.65, peso 67 kilos, es veritat que m'he aprimat amb els ultims anys pero no em sento a gust amb el meu cos i ara que arriba lestiu encara menys, m'agradaria que em diguessiu quin seria el meu pes ideal...
Laura Medrano

Hola!!
Cada persona tenim un pes ideal que varia en funció de la nostra alçada, edat, sexe (home o dona) i morfologia corporal. Aquest pes ideal que tots tenim no és un únic número a la bàscula, sinó que és un interval de quilos. Per una persona que té la teva alçada, el seu pes ideal oscil·laria entre els 60 i 68 quilos aproximadament, però en el teu cas no t'ho podem dir amb certesa ja que no tenim el teu historial (evolució del teu pes al llarg dels anys, morfologia corporal,...).
De totes formes l'important NO és que busquis quin és el teu pes ideal ja que això segurament implicarà que t'obsessionis amb el tema. El realment important és que t'acostumis a tenir SEMPRE un estil de vida que sigui saludable. Si ho fas, tindràs el pes que el teu cos i morfologia han de tenir.
M'explico per a que ho entenguis: mira al teu voltant i veuràs que hi ha dones amb tot tipus de cos. Algunes més primes, altres amb més corbes, algunes on tenen tendència a que el greix se'ls hi acumuli a les cuixes, altres a la panxa... És a dir, cada dona som diferents i com és obvi tenim un cos diferent. Hi pot haver una persona que mengi X aliments al dia i pesi 65 quilos i una altra persona que mengi exactament el mateix i que en canvi pesi 70 quilos. Per què? Doncs perquè cada persona tenim una manera de digerir els aliments i de metabolitzar-los...
La nostra recomanació és que comencis a valorar-te més i que no pensis en tenir un cos de model de revista ara que ve l'estiu perquè no té cap sentit. No tens sobrepés i per tant no has de fer cap dieta. Has de cuidar-te durant tot l'any i no només pel que fa a menjar bé (saludable) i fer esport, sinó a cuidar la teva autoestima i a estimar-te i valorar-te més.
Una abraçada!
Laura Medrano