Tinc risc?
Hola!
Fa temps que per sopar ni per dinar no tinc gens de gana. La mare em diu sempre que he de menjar que tinc risc d'anorexia, però es que jo no tinc gens de gana. Que podria fer? Es cert que tinc risc?
Gràcies
Laura Medrano

Hola Ariadna!
Els teus pares tenen raó quan et diuen que estàs fent coses que comporten un risc important. M'explico.
El normal a la teva edat (que dedueixo que tens entre 14-16 anys) és que tinguis gana ja que estàs a l'adolescència i això implica que el teu cos i cervell estan madurant i s'estan desenvolupant. Durant aquesta etapa el cos necessita molta energia i és per això que és important que us alimenteu bé.
Quan dius que no tens gana, hauries de pensar si realment el que et passa és que no tens gana o bé que vols perdre pes i t'intentes auto- enganyar dient-te a tu mateixa (i als pares) que no tens gana per a menjar menys...
- Si és la primera opció jo et recomano que vagis al metge i ho comentis, ja que com t'he comentat no és habitual que hagis perdut la gana d'un dia per l'altra.
- Si és la segona opció, aleshores hauries de començar a ser sincera amb tu mateixa i també amb els teus pares i veure què és el que et fa voler aprimar, si et cal i com ho vols aconseguir. De ben segur que deixant de menjar durant el dinar i el sopar no és la manera. A part de perquè puguis caure en un trastorn alimentari com és l'anorèxia, perquè pots tenir problemes de salut i desenvolupament importants.
D'es d'aquí t'aconsellem que no juguis amb el menjar ja que és la nostra font d'energia i hi ha persones que acaben caient en un trastorn alimentari sense donar-se compte. Parla amb els pares sobre el que t'està passant i si no entens ben bé perquè no tens gana, consulteu amb el metge.
Un petó ben fort i gràcies per escriure'ns!!
Laura Medrano