Problemes a casa amb el menjar...
Hola! Bona nit!
Primer dir que moltes gràcies per fer aquestes cosultes, jo aquesta es la primera que escric.
Dons mira, el problema va començar quan vaig aprimar molt, jo abans pesaba 72 kilos i ara peso 53 (vaig arribar fins als 48), si que estaba malament, pero ara, com molts amics han comprobat he superat una mica més els meus problemes d'alimentació.
Ara ve el problema central, jo abans, farà un any i poc menjava molt i va ser un dia de sobte que vaig parar i vaig aprimar molt, ara ja estic millor, però als meus pares no els hi entra al cap que ja no puc menjar les quantitats que menjava abans, tenen por de que torni a aprimar, pero estic millor i no ho entenen (o no ho volen entendre) i m'obliguen a menjar, amb els 18 anys que tinc ja, i és molt trist, se que es preocupen pero no entenen que tinc l'estomac com més tencat, no ho sé, però amb meny quantitat de menjar que ells ja estic plena.
No sé com parlar amb ells, sobretot amb el meu pare, que és un home molt difícil. No vull que m'obliguin a menjar més quantitat de la que puc ingerir i no ho entenen.
Que faig??
Moltíssimes gràcies per tot adolescents.cat!!
Laura Medrano

Hola Afri!
En primer lloc volem agrair-te que ens hagis escrit.
Pel que expliques sembla que potser vas patir un episodi de trastorn alimentari, si més no, vas estar fent coses rares amb el menjar fins al punt de perdre bastant pes. Dedueixo que no vas anar al metge ni vas fer cap tractament especialitzat i que vas ser tu la que amb ajuda de les persones que t'estimen vas veure que estaves baixant massa de pes i que ho havies de frenar.
Donada aquesta situació creiem que és totalment normal que els teus pares estiguin preocupats i t'estiguin a sobre per controlar com fas els àpats, ja que si menges menys del que necessites pots acabar amb problemes greus de salut. No només ens referim a que tinguis un pes inferior al saludable, sinó que sense donar-te compte estiguis provocant canvis interns en el teu cos degut a que et falten nutrients, vitamines i energia.
T'aconsellem que busquis un dia que estiguin els dos a casa i que estiguin tranquils i relaxats. Aleshores serà el moment ideal per comentar que vols parlar amb ells d'un tema que et té una mica preocupada i angoixada. Es tracta de que els hi expliquis bé com et sents, el motiu pel qual vas decidir deixar de menjar i aprimar i que els hi raonis el perquè creus que ara estàs bé i que no cal que et controlin tant durant els àpats.
És important que els hi puguis explicar tot el millor possible, i sobretot que després escoltis els seus motius i preocupacions per entendre perquè es comporten així amb tu. Igual que ells han de fer l'esforç de posar-se en el teu lloc i entendre't, tu també hi has de fer. Si el teu pare és un home difícil, busca l'aliança amb la teva mare per a que ella et pugui ajudar a explicar-te.
Una abraçada!
Laura Medrano