És bullying encara que sigui en grup?
Hola! Tinc 15 anys i tinc un problema. Mai he sigut popular ja que només les que són super guapes i tenen super bon cos ho són. Mai m'ha importat no ser-ho però sempre he hagut de suportar les crítiques que em feia la gent. Fa cosa de 3 anys vaig crear un grup amb les meves amigues i com que no sabíem quin mote posar-nos per a cada una vam decidir que cadascuna seria un tipus de flor. Sé que és una mica infantil però només feiem segon d'ESO i no teníem gaire imaginació jajaj. El cas és que la gent des de que sap que tenim aquest grup s'ha obsesionat amb això. No paren de fer bromes relacionades amb això (i mira que fa bastant temps) i tot i que sé que alguns ho diuen en broma o ho diuen per provocar només, (les bromes no són gaire fortes però a mi m'afecten) això fa que la meva autoestima baixi ja que em fan sentir malament amb mi mateixa i això no m'agrada. Les meves amigues m'han dit que el que hem de fer és sudar d'ells ja que són imbècils però jo no sóc així. Tinc sentiments i porto tota la meva vida escapant. Vull sentirme bé amb mi mateixa i sentir-me estimada. El més graciós de tot és que ni em coneixen, em posen una etiqueta sense saber ni qui sóc. És bullying psicològic encara que ens ho fagin en grup? A per cert, he intentat parlar amb ells però només han fet que riure's més i fer-me més bromes sense ni escoltar-me. Hi havia gent que creia que era amiga meva però ja no ho crec més ja que s'han quedat allà callats sense dir res o han rigut també.
InterPersonal

Hola Mrs. Someone!
Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs no és bullying psicòlogic. És una situació que no és agradable però si que és comú a vegades fer bromes d'aquest tipus...Tens dret a que no t'agradi, eprò la solució que hi poses , que és intentar convençer els altres perquè no ho facin no t'està funcionant.
Pensoq eu e´s més bona solució al de els teves amigues. Elles, pensant que són comentaris que no tenen importància i que són eprsones poc madures, doncs no apteixen tan.
Potser la clau està en que no estiguis tan pendent de que els altres pensin de tu. És impossible satisfer a tothom i agradar a tothom. Aquestes persones ara no es mereixen que els hi posis tanta atenció. Per tant...hauras de fer un esforç en distreure la teva ment d'aquestses persones.
Quan et vinguin al cap respira fons i centra't en lar espiració, canvia d'activitat, aprlar amb algu..No deixis que ocupin espai dins teu.
Valora el qeu t'agrada de tu. Si aprens a ser tu qui es valora i no et valores a través del que pensen els altres de tu, i menys de bromes que et fan, et sentiras millora mb tu amteixa.
Endavant
Eli Aulet