Amiga de Soledat
Hola,
Veureu adolescents, últimament estic molt desanimada i estic començant a pensar que estic entrant en una depressió... Tot el tema vé perquè la meva millor amiga, bueno, més aviat la meva exmillor amiga, està sortint amb el meu ex i no, aquest no és el problema, ella em va consultar si hi hvia cap problema i jo li vaig dir que no, que és la realitat, però sembla ser que em va enganyar de mala manera... desde llavors vam seguir parlant i quedant però no se que va passar des de que va morir el seu aviastre que m'ignora per complet. Sé que sona infantil però aquesta era de les típiques que donava m'agrada i comentava coses del meu perfil de facebook, mirava els meus snaps... ara ja no fa res de tot això, ni tant sols em parla!
Arriba un punt on jo ja no entenc res, és de les típiques que deia: les amigues abans que el novio que elles són per sempre i amb ell no saps quan duraràs. I aquí estic, des de fa un mes que només tinc ganes de plorar i no aixeco cap perquè resulta que la meva "milor amiga" és una hipòcrita que em va vendre una persona que no és... fins i tot he començat a pensar que ja anava darrera d'ell quan encara estàvem junts...
Necessito ajuda perquè ja no sé que més fer per oblidar el tema i, no passar pàgina, sinó canviar de llibre sencer. Ho estic passant molt malament, que puc fer?
InterPersonal

Hola gèminis,
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenc perfectament la teva situació i sé que no és fàcil. No acabo d'entendre com és que la teva amiga t'ha deixat de parlar. Potser hauries d'intentar esbrinar què ha passat. Sé que sona complicat, però a vegades és important tenir una conversa des del cor. Això vol dir que tu puguis explicar-li com et sents i que la trobes a faltar, però sense retrets, així ella també es podrà explicar sobre com ho ha viscut ella.
Si després de donar-li aquest espai, continues sentint-te igual de malament, o que l'amistat no és recíproca, potser sí que hauràs de plantejar-te conèixer altres persones i obrir-te a altra gent... També ens hem de protegir a nosaltres mateixos del patiment, no creus?
Però abans de fer un canvi tan radical, crema l'últim cartutx i parla amb ella des de la sinceritat, la humilitat i l'amistat ;)
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat