Amigues
Bones!
Des de fa un temps em preocupa un tema, les amistats. Visc en un poble on hi tinc una colla. En aquesta som 4 i es podria dir que som molt amigues, però vaig a un insti diferent a elles i allà hi tinc una altra colla d'amigues. Em defineixo com una persona oberta, simpàtica, riallera, insegura, una mica vaga, empàtica i divertida.
No sé si estic fent alguna cosa malament però des de fa un temps noto com si els hi passés alguna cosa amb mi (a les amigues del poble). Ara amb el batxillerat ens hem distanciat una mica, però sobretot ho veig a l'hora de sortir de festa, és a dir, dues marxen al lavabo i no tornen fins passada una bona estona, o dues altres van cap allà, amb això vull dir que sempre van cap aquí cap allà i no es queden soles, en canvi, jo em sento com si quedés penjada...
He parlat amb algú i m'ha dit que els ho digui, però no crec que sigui el millor perquè elles ja estan bé i continuaran igual. També és veritat que tinc por de quedar-me sola i els pares no m'ajuden, gairebé mai m'escolten o no li donen importància. No sé que he de fer...Necessito ajuda!
GRÀCIES PER TOT I BON ANY NOU!
PD: potser no m'he expressat massa bé, però estic molt confusa i no s'havia com explicar-ho.
InterPersonal

Hola Julietta, sóc l'Assumpta.
T'has expressat perfectament, i per cert, sense faltes d'ortografia. Felicitats!!!.
Anant al tema que ens expliques. Tu no estàs fent res malament. És probable que el fet que aquest any tu vagis a un altre institut us hagi distanciat una mica perquè potser ja no compartiu el "dia a dia" com abans. I et crec quan dius que et sembla que elles van més a la seva i tu et quedes amb una sensació com de quedar-te una mica penjada. I és una sensació no massa agradable, segur. Jo, inicialment també et recomanaria el què t'ha dit aquesta persona a qui li has explicat, intentar parlar amb elles de la situació i de com et fa sentir, sense buscar-hi "culpables" sino buscant que elles ho puguin entendre i puguin canviar d'actitud. Prova-ho, no hi tens res a perdre. Si un cop n'heu parlat la cosa no canvia..., llavors has de decidir tu què vols fer. El què no pot ser és que surtis amb gent que no et tenen en compte i que t'hi sents desplaçada. De vegades, les amistats canvien, passen per moments, i això també s'ha d'acceptar. I pel què expliques, ja tens altres amistats i ets una persona prou oberta, empàtica, etc. com per fer-ne de noves. Així que, endavant amb la teva vida, però que no sigui dit que no n'has parlat.
Gràcies per la teva confiança. Una abraçada.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat