estic massa gorda
olaa
al final de curs fem una excursió a ''Aquabraba'' i jo vull poder-me podar ''bikini'' , però no vull que s'hem vegi la panxa tan grasa que tinc que puc fer??
Carlota López Ballestar

Bona nit guapa!
A veure el primer de tot és que tinguis el cos que tinguis no hauria de influir en aquelles coses que vols fer i que t’agraden, ja sigui anar al parc aquàtic d’excursió, a la piscina amb els amics, etc. No et conec i tampoc m’has donat cap descripció del teu físic però estic quasi segura que més que tenir la panxa tant grassa és un tema relacionat més amb la teva autoestima, possiblement perquè et deus comparar amb altres amigues.
A la teva edat és un moment molt complicat, perquè hi ha noies que estan més desenvolupades i altres que encara son més nenes. Tot i així, poc a poc totes anireu creixent. No t’has de comparar. A més, pensa que tots els cossos perfectes que veus a les revistes, a la televisió i als anuncis son completament falsos. Totes aquestes imatges estan retocades per photoshop. El dia que vagis a fer aquesta excursió veuràs dues coses molt importants:
-la gent estarà pendent de divertir-se i no de la teva panxa
-tothom serà gent normal i per tant no seran perfectes
Crec que has d’intentar sentir-te més segura de tu mateixa i no tant pensar com canviar el teu cos, de veritat.
De totes maneres, sempre és important menjar de manera equilibrada, menjant de tot i fent 5 àpats al dia i fer esport uns 3 cops a la setmana. Intenta que sigui algun esport que t’agradi i amb el que t’ho passis bé.
Sé que no és la resposta que vols sentir, que volies exercissis concrets per reduir la panxa, però pensa que les persones tenim el cos que tenim per la nostra predisposició genètica. Per tant el més important és no deixar de fer res que vulguem fer!
Una abraçada!
Carlota López Ballestar