Pot ser un trauma?
Hola,
jo tinc un dubte. L'altre dia de Halloween vaig anar a veure una pel·lícula de por, i tot i que no m'agraden gaire, vaig anar-hi amb els amics per passar-m'ho bé. La pel·lícula és "Insidious 2".
Resulta que jo ja havia vist d'altres pel·lícules de por abans, però la qüestió és que a partir d'haver vist aquesta, em costa molt dormir a les nits, li he agafat por a la foscor, no puc estar sola a casa, i constantment em venen imatges al cap de la pel·lícula. Qualsevol cosa l'acabo relacionant amb ella, i no sé que fer, perquè per més que ho intento no aconsegueixo tornar a fer una vida normal. He parlat amb els meus pares i m'han dit que això em passarà, però i si no em passa? M'han dit que pot ser normal, però jo estic molt espantada perquè no m'havia passat mai i no sé que puc fer per oblidar-me del tema...
Hi ha alguna manera de poder superar-ho? Sé que tot està a la ment però per més que ho intento no puc controlar-ho. Pot arribar a convertir-se en un trauma?
Gràcies per endavant,
Júlia
Elena Crespi

Hola Júlia! com estàs?
Això que et passa, és completament normal, com et diuen a casa. I, evidentment, passarà. Però potser pots fer quelcom per intentar que passi una mica més de pressa:
-llegeix al llit abans d'anar a dormir (alguna cosa agradable, és clar)
-posa't música relaxant o que t'agradi per escoltar-la abans de tancar els ulls
-prova de trobar quelcom que et pugui ajudar-te a no pensar en allò que et va fer por
Si et quedes al llit, amb els ulls oberts i tancats i intentant no pensar en allò, pensaràs en allò que et fa por, per tant, seria bo que poguessis fer quelcom que t'acompanyés a dormir sense estar intentant no pensar...
Què et sembla?
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio
www.facebook.com/elenacrespipsico