Reduir celulitis i estries-
Hola! Sóc noia i tinc 17 anys.
Hi ha alguna crema o remei eficaç per eliminar o reduir notablement la celulitis i les estries? Tinc moltissima celulitis (només a una cama) des de fa 4 anys.
També tinc moltes estries des de fa 4 anys per tota la cuixa, tan de color rosat com blanc i són molt vistoses i desagradables, fins i tot a l'estiu per nedar porto pantalons aquatics perque no es vegin. Faig 167cm i peso 61 kgs. Gràcies.
Carlota López Ballestar

Bon dia bonica!
Les estries son una ruptura que és fa dins la pell. Tot i que siguin molt molestes, no les podem eliminar a no ser que fem un tractament de cirurgia estètica amb làser. Les cremes que podem trobar ens ajuden a poder ajudar a que no surtin i quan acaben de sortir poden dissimular-se una mica, però un cop surten ja no marxen.
Per intentar evitar-les has de beure l’aigua necessària (1,5-2 litres al dia), hidratar-te bé la pell posant-te crema hidratant, intentar no fer canvis de pes bruscos i fer-te massatges a les zones on t’acostumen a sortir per millorar la teva circulació. Tot i així moltes vegades és difícil evitar que surtin o aconseguir que es vegin menys.
A l’adolescència quan surten tendeix a ser per canvis hormonals o en moments en que feu una estirada important. També pots comprar una crema per les estries, que et pot ajudar a dissimular-les.
Tot i així, pensa que quasi totes les persones tenen estries i que ara més que obsessionar-te en eliminar-les el que has d’intentar és que no en surtin més tenint un bon estil de vida:
-menjant de manera equilibrada
-fent esport
-beure 1,5-2 litres d’aigua
-posant-te crema hidratant
-fer-te massatges per millorar la circulació
-evitant fer canvis bruscos de pes
La cel·lulitis també és molt freqüent, tant en els nois com en les noies, però en el cas de les noies pensa que la tenen el 95%. Aquesta pot aparèixer per diferents causes com temes hormonals i per tenir una vida molt sedentària però les causes principals son els problemes de circulació i la mateixa predisposició genètica. A més, el tabac, l’alcohol i les pastilles anticonceptives tendeixen a afavorir l’aparició de la cel·lulitis perquè empitjoren la circulació.
En aquest cas et poden anar bé els mateixos consells que t’he donat per les estries. Però també et pot anar bé fer-te dutxes on canviïs la temperatura de l’aigua de freda a calenta, acabant amb la freda. Això fa que s’activi la circulació. També intenta, entre classe i classe no quedar-te assentada, no portar roba molt ajustada i no tenir sempre les cames creuades (l’una sobre l’altre). Semblen coses tontes però fan que empitjori la teva circulació.
Recorda que quasi tothom té tant cel·lulitis com estries i que no pots deixar de estar a gust amb tu per això. Has d’intentar poder anar a la platja o mostrar el teu cos sense donar tanta importància a això... sinó cada vegada et sentiràs pitjor amb tu mateixa. I potser, qui sap... és fixen més en que portes els pantalons a la platja que en les estries que tots tenim!
Una abraçada! A veure si et van bé aquests petits consells.
Una abraçada!
Carlota López Ballestar