El meu cos!
Bona nit adolescents!
Us escric per consultar-vos unes cosetes sobre el meu cos:
Tinc 13 anys (aquest any en faré 14), medeixo 1,50 i peso 42kg. Ho trobeu normal?
Hi han amics que em pregunten si tinc problemes de creixement, i quan m'ho diuen em disgusto. Els meus pares em diuen que no passa res, que ja creixeré, però estic preocupada igualment.
I segon: estic una mica grassa pel meu pes?
Moltíssimes gràcies adolescents!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenem que et preocupis, però encara estàs en l'inici de la pubertat. Tots anem a ritmes diferents i el nostre cos es desenvolupa per trams (ara creixem una mica d'alçada, ara apareixen alguns grans i pèls, creixen els pits, tornem a créixer d'alçada, creixen els pits una mica més, apareix més pèl...). Per tant, tingues paciència i deixa que el teu cos es vagi desenvolupament. Realment no sabem com serem de grans (si serem alts, corpulents, amb poc pit...?), però és important recordar que el nostre cos ens ha de durar tota la vida, per tant, comencem a estimar-lo, no?
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat