No sé decidir-me
Hola! Gràcies per ser com sou!
La meva consulta potser és una mica extranya... però no sé que fer. Vull mantenir-me a l'anonimat o sigui que canviaré les paraules per dirigir-me al meu dubte.
Jo practico un esport amb equip, és la meva vida, i el problema és que un dia que tinc una exhibisió que em fa moltíssima il·lusió anar-hi, ho estic desirjant que arribi, el mateix dia no hi sóc, vaig de viatge per temes familiars, i m'he de decidir on anar... Què puc fer?
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Ostres! Doncs realment tens un bon dilema! Nosaltres no podem dir-te quina és la decisió que has de prendre perquè no tenim prou informació de les dues activitats, i encara menys, sabem quina implicació hi ha al darrera.
Per prendre aquesta decisió és important que valoris:
- la trascendalitat de la situació. Què és més probable que es repeteixi?
- la implicació de les persones. Quin acte és més important?
- les conseqüències si no hi vas. Quina situació et farà més mal haver-te perdut?
- el suport del teu entorn. La teva família i els teus amics et donaran suport en totes dues decisions?
I finalment, què tens ganes de fer?
Diuen que, quan ens sembla que estem indecisos, podem tirar una moneda a l'aire i deixar que decideixi l'atzar. La nostra reacció davant aquest resultat (si ens alegrem o decepcionem), ens donarà la pista del que realment ens fa il·lusió ;)
Ens sap greu, però la decisió l'has de prendre tu.
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat