Estudis :(
Hola macoos!
Els estudis no hem van gaire bé...A l'hora de memorizar alguna cosa no hem queda...se m'obliden els alliçons, etc. Hem podeu dir trucs útils per que em quuedin les coses cuan estodill? Gràciiess!
InterPersonal

Hola, sóc l'Assumpta.
Doncs, efectivament, el tema dels estudis no depèn només de la memòria, per sort d'alguns i algunes. Tot i que la memòria és molt important també. Parlant de memòria, hi ha la memòria seqüencial: la que ens permet recordar-nos de les coses una darrera l'altra, aprendre'ns una lliçó o una cançó per ex. de manera seqüencial, el què seria "empollar-nos" un rotllo sense acabar d'entendre'l. I l'altra memòria, igual o més important, és la memòria simultània, aquesta és la que ens permet "entendre" allò que estem llegint, escoltant, estudiant, etc., ens permet fer-nos una idea general i més àmplia d'allò que estem estudiant o d'allò que ens estan parlant. En aquest segon tipus de memòria hi juguen un paper molt important els aspectes "visuals" entre d'altres. Per tant, un primer consell seria que intentis fer-te una idea visual o gràfica d'allò que estàs estudiant, d'acord?. Ex.: subratllar-te les coses importants, utilitzar diferents tipus de colors de bolígrag, fer-hi algun dibuixet per associar la part escrita amb la visual, etc. Una altra cosa que va molt bé és associar les idees que has d'estudiar a coses que ja formen part de la teva vida, per ex. si t'has d'estudiar la taula periòdica dels elements químics, ho pots fer associant-los a noms de persones que comencin per la mateixa inicial. Per altra banda, també hi ha altres aspectes que calen tenir en compte a l'hora d'estudiar, com són: l'atenció, la concentració, l'espai on estudies (il.luminació, tema de sorolls, etc.), marcar-te un horari d'estudi, etc. Una altra cosa important és que quan estiguis estudiant estiguis concentrada en allò que fas i no estiguis fent altres coses alhora (escoltar música, estar parlant pel facebook o els whatssapp, etc.), ja que tot això et dificulta la concentració. Hi ha molts trucs i aspectes a tenir en compte que poden millorar el teu temps d'estudi i el teu rendiment escolar, d'això se'n diu "tècniques d'estudi". si no te'n surts sola jo et recomanaria que anessis a algun d'aquests centres que t'ajuden a estudiar (els típics llocs que fan classes de repàs o de reforç escolar).
Espero haver-te ajudat. Gràcies per la teva confiança.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat