TIMIDESA!
Hola! Vaig escriure una consulta fa un mes però com que m'heu contestat la tornaré a fer. El cas és que ho estic passant fatal. Tota la vida he sigut una noia tímida, però sempre he anat tirant. Però ara he arribat en un punt en el que ja no puc més. Miro enrere i veig els pocs amics que he tingut, dels qual amb encara més pocs he estat jo mateixa. A l'institut estic bé. No m'hi sento del tot còmoda però tinc amics (de veritat només la meva millor amiga). En una de les extraescolars que faig sóc una mica més jo mateixa, suposo que és perquè els que estem allà hi som perquè tenim els mateixos gustos i compartim més coses. El meu problema és en una altra extraescolar. Em direu que si no estic bé que m'hi desapunti, però això no ho puc fer, jo sé perquè, així que no em doneu el consell de buscar una altra cosa plis, Bé en aquesta activitat hi estic bé faig el que m'agrada i em porto bé amb la gent. El problema és que no hi tinc amics, de veritat. Em moro d'enveja quan veig les altres noies fent-se abraçades, rient cantant, ballant... Jo també ho faria!, però la merda timidesa m'ho impedeix. Des de que tenia sis anys que vaig a aquesta extraescolar i m'encanta. Crec que vaig començar sent tan tímida que potser ara que ja no ho sóc tant ja no em sé obrir. La gent ja no em vol conèixer. De vegades intento ser més participativa, parlar més..., però em costa moltíssim i mai ningú s'apropa a mi. Em sento com un gos que va darrere de tothom intentant que algú li parli, li faci cas... Estic destrossada. Ja no sé que fer. Quan estic sola a casa em fico a plorar. Em sento com una merda. Li hauria d'explicar com em sento a la meva millor amiga? m'aniria bé per desfugar-me? També sento que tot això és culpa meva, ho és? O és més dels altres perquè no em volen conèixer? Si us plau necessito ajuda! Em passo el dia plorant, pensant en que no estic aprofitant l'adolescència i que quan sigui gran miraré enrere i només veure dos, tres amigues que van estar amb mi i la resta un munt d'enveja pels altres. Si us plau què puc fer??
Perdó pel toxaco però necessitava desfugar-me! Merci:)
Elena Crespi

Hola maduixa! em sona que et vaig respondre alguna consulta però no sé si era aquesta. De totes maneres, et respondré, per si de cas!
Segurament el nivell d'angoixa que tens fa que no estiguis completament relaxada quan vols conèìxer millor les persones que tens al teu voltant en aquesta extraescolar però tu matixa ja dius que ja no ets tan tímida i això és bo.
Tots som tímids però podem ser extrovertits. Només n'hem d'aprendre i tu estàs fent molt bona feina.
Això sí, has de tenir en compte que quantes més ganes tinguis d'estar amb les noies de l'extraescolar poter més s'allunyaran. No t'hi obsessionis. No cal tenir millors amics a tot arreu on vas. Entenem que tens ganes de tenir amistats però ja vasfent la feina que necessites per anar-ne fent. Vèncer ica en mica la timidesa. Però no deixis de ser tu mateixa encara que vulguis agradar als altres i tenir-hi amistats.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com