Necessito ajuda urgent (M)
Bé, fa temps que vaig enviar una consulta, però us l'heu degut deixar per equivocació o no heu tingut temps. El cas es que crec que tinc depressió però no ho sé, no vull anar al metge perquè els hi hauria de contar als meus pares i no ho entendrien. No tinc molt bona relació en ells ni en el meu germà, no m'entenen. Les meves amigues només ho son quan els hi convé, són les que em van marginar i fer la vida impossible quan era petita. L'any 2014 vaig coneixer un noi que sabia lo insegura que soc però tot i així em va mentir, ilusionar i utilitzar, això va fer que la meua inseguretat fos més gran. Fa una setmana ho vaig deixar amb el meu novio, portavem dos mesos i era una relació a distància i a dia d'avui ja té una nova novia, crec que mai em va estimar realment. M'odio, odio tot el que faig, tot el que dic, em dono asco. Estic sempre trista, penso massa, em passo el dia escoltant música, no surto amb les meves amigues, prefereixo quedar-me a casa mirant series o llegint però em costa concentrar-me quan faig alguna cosa. No puc dormir molt, com a màxim dormo 6 hores al dia i ploro per tot, hasta els comentaris més inofensius m'afecten. No puc menjar sense sentir-me culpable, miro quantes calories te tot i em peso vàries vegades al dia, si puc evito menjar. M'autolesiono ja que és l'unic que em va sentir bé, es la unica cosa que quan la faig no hi ha ningu jutjant-me i no la puc cagar. Sobretot crec que la gent del meu voltant estaria millor si jo estés morta. Què faig? Què hem passa?
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Sembla que tot se t'ha fet una muntanya, oi? A vegades si ho mirem tot en conjunt, és molt fàcil que caiguem en la trampa de creure que tot és dolent. Si realment sents que estàs molt malament, hauràs de demanar ajuda als teus pares i anar al metge. És important que ens cuidem.
Per altra banda, intenta desglossar tots aquests àmbits que ens has explicat i busca quines coses positives hi ha en cada àmbit, per exemple, què té de bo la teva família? En quins moments us divertiu conjuntament? Què busques en una amistat? Ho compleixen les teves amigues? (si no ho compleixen, potser hauràs de prendre una decisió al respecte, no creus?), què has après de la teva relació de parella? ...
Per cert, acaba sempre el dia amb aquesta pregunta: "Què m'ha fet somriure avui?"
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat