EL MEU COS I LA MEVA MENT NO EM DEIXEN SEGUIR
No estic bé amb el meu cos, em veig gorda, bueno es que realment ho sóc i sempre ho he sigut. I de fet he patit bullyng per aquesta raó. Medeixo 1'65 apròximadament i peso 72kg. Jo tinc molt clar que la meva alimentació no és molt correcta, però s'ha de dir que dos dies a la setmana vaig al gimnàs. Tampoc sé quina dieta fer amb 15 anys acabats de fer.
Sempre segueixo aquesta pàgina i us demanaria siusplau que m'ajudessiu. La gent s'en riu de mi per tenir aquest cos i m'agradaria canviar. Encara que a l'àvia no li entra al cap que vull fer dieta.
No sóc feliç, ja només pel cos sino perquè sempre veig les cosses una mica negatives i no estic bé amb mi mateixa.
Gràcies per ser com sou i espero que em pugueu ajudar.
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
M’alegro molt de que hagis escrit al consultori explicant el que et passa i com et sents. La veritat és que quan llegeixo algunes consultes explicant que hi ha companys que es riuen de vosaltres per qualsevol tema em sap molt de greu i m’enfada moltíssim. Ningú mereix que el tractin així. Aniré per parts...
Si mirem les dades que ens has donat si que veiem que tens una mica de sobrepès, però ni molt menys res exagerat. El físic d’una persona ve donat per la predisposició genètica i per la constitució d’una persona. Per això de la mateixa maner que no podem escollir el color dels ulls, la forma del nas o l’alçada tampoc podem decidir quina forma de cos o quin pes volem tenir. Pensa que la genètica marca el nostre pes en un 85-90% aproximadament.
L’altre 10-15% està relacionat amb l’estil de vida i els nostres hàbits, és a dir, el que mengem, el que ens movem i les hores de descans. Sembla una tonteria però molts estudis científics han demostrat que dormir poques hores provoca que augmenti el pes de la persona així que recorda que s’han de dormir al menys 8 hores al dia.
Jo no crec que hagis de fer una “dieta” sinó que penso que poc a poc has d’intentar millorar els teus hàbits i tenir un estil de vida saludable.
Pel que fa a l’alimentació:
-Has de menjar 5 cops al dia, si passes moltes hores sense menjar el cos és posa en mode de recaptació perquè li falta energia
-Has de menjar tots els grups dels aliments en les proporcions adequades
-Hidrats de carboni: a cada àpat però en quantitats moderades
-Fruites i verdures: 5 cops al dia
-Lactis: 4 cops al dia
-Peix: 3-4 cops a la setmana
-Llegums: 3-4 cops a la setmana
-Ous: màxim 4 a la setmana
-Pollastre: aproximadament 2 cops a la setmana
-Carn vermella i embotit: 1 cop o 2 màxim la setmana
La part de dalt de la piràmide en la que hi han snacks, dolços, etc. no està prohibida, simplement tenim que menjar aquells aliments de manera ocasional. Però això no és una indicació per les persones amb sobrepès sinó per totes les persones, tinguin el pes que tinguin.
En quan el esport, mínim has de caminar 1 hora al dia i a part de les dues hores d’educació física hauries de fer esport 3 cops a la setmana. Si el gimnàs t’avorreix, cosa que és molt possible, busca un o varis esports que t’agradin. Et serà més fàcil i estaràs més motivada.
Si fas tot això segur que poc a poc, sense angoixar-te, el teu pes anirà baixant poc a poc. No serveix de res fer una dieta d’aquestes exprés perquè després recuperes tot el que has perdut.
Tot i així, crec que el més important que has dit és que no ets feliç perquè veus les coses negatives i perquè no estàs bé amb tu mateixa. Segurament estàs passant per un moment complicat i arrossegues haver patit bullying. Es molt dur i normalment et destrossa l’autoestima. Per això crec que t’anirà bé que algú t’ajudés. Si vols pots venir un dia al ACAB a Barcelona i podrem veure’ns i parlar una estona, sinó crec que el millor seria que expliquis a casa com et sents i busqueu l’ajuda d’un psicòleg. T’ajudarà a poder explicar tot això, a millorar la teva autoestima i a buscar estrategues per no veure les coses tant negres i a gestionar les teves emocions. Crec que t’aniria molt molt bé. Et queda molt per viure!!!
Espero haver-te ajudat, de veritat.
No permetis que ningú et tracti d’aquesta manera!
Una abraçada molt gran
Et deixo la pàgina web del ACAB (www.acab.org) ens pots trucar i demanar de venir un dia si vols.
Carlota López Ballestar