Enveeja?
Hooola! Bé volia preguntar-te una petita coseta: Quina diferència hi ha entre l'enveja i la gelosia? Es que no ho acabo d'entendre. Gràcies, Bon Nadal!<3
InterPersonal

Hola Danceordie. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Doncs mira, és normal que ho demanis perquè són 2 emocions que habitualment es confonen perquè són molt semblants. A grans trets, l'enveja és una emoció desagradable, tot i que normal i habitual, que experimenta una persona que desitja alguna cosa, sigui material o no, que posseeix una altra. El sentiment de l'enveja barreja diferents emocions primàries: d'una banda el desig d'allò que no es té, d'altra banda una certa aversió o odi cap a aquell que sí ho posseeix i per últim ansietat per no tenir allò que té l'altra persona. Per exemple, puc tenir enveja d'algú que té més diners que jo i es pot comprar un cotxe que a mi m'agradaria tenir però no puc, o enveja d'algú que té molt èxit social, amistat, etc. i jo no ho tinc. Per altra banda, la gelosia (o gelos), és una emoció sentida per aquella persona que percep que una altra dóna a una tercera una cosa que ell vol per a si (normalment atenció, amor, o afecte). Per exemple, el típic cas de "gelos" entre germans. Perquè et quedi més clar, l'enveja està més relacionada amb "coses" (materials o no), i la gelosia amb relacions.
Espero haver-te ajudat. Gràcies per la teva confiança.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal,cat