És normal el pes que tinc?
Hola!
Estic preocupada ja que peso 56kg i tinc 12 anys cap a 13. No se si el pes que tinc és normal ja que veig que les meves amigues mengen molt i no pujen de pes i en canvi jo si. I per molt espor que faci això no cavia.
No se que he de fer.
Moltes gràcies!
Carlota López Ballestar

Bon dia Marina,
En primer lloc, el teu pes és normal. És molt important que no et comparis amb les teves amigues, ni amb el pes ni en cap altre aspecte. Pensa que cada persona és diferent, tant pel que fa al físic, com en la forma de ser i fins i tot amb les coses que se’t donen bé. A més, concretament pel que fa al físic, ens ve donat per la nostra predisposició genètica i per la nostra constitució i de la mateixa manera que no podem escollir el color dels nostres ulls tampoc podem canviar el tipus de cos i constitució que tenim.
El que és súper important és menjar de manera equilibrada i fer esport. Has de menjar 5 cops al dia i tots els grups dels aliments, encara que hi hagi alguna cosa que no t’agradi. I pel que fa al esport, la recomanació és que feu 3 cops esport a la setmana a part del que feu al institut.
Pel que expliques de les teves amigues, has de saber que hi ha persones que mengin el que mengin no s’engreixen mai i en canvi hi ha persones, que per la seva constitució tenen més tendència a pujar de pes. Tot i així, com et deia fa un moment és important que no t’obsessionis amb això, intenta fer esports que t’agradin i ja veuràs que a mida que vagis desenvolupant-te i creixent et sentiràs millor amb tu mateixa.
Recorda que no hi ha ningú perfecte!
Una abraçada
Carlota López Ballestar