"Ojeras"
Hola! Tinc un problema amb les "ojeras", en tinc moltes i molt obscures i no se com fer perque se m'envagin... Em podrieu dir quins aliments em poden ajudar a que se m'envagin una mica o algun remei casolà que funcioni? Ja n'he provat algun pero res... I tambe m'han dit que es perquè no dormo lo suficient pero aquestes vacances he dormit cada dia fins tard i segueixo igual. Ajudeu-me per favor! Odio tenir aquesta cara de morta!
Carlota López Ballestar

Bon dia Marga,
Les ulleres, que son la ombra que apareix a sota dels ulls, poden produir-se per diferents cuses. Tot i així, en gran part son hereditàries i per tant és complexa poder eliminar-les. Tot i així, quan apareixen les ulleres és perquè hi ha una congestió capil·lar sota la pell fina de la cara, especialment a la part de sota del ull.
Les causes més habituals, com ja deus haver llegit, son l’estrès, el descans insuficient i la retenció de líquids. Quan és per la retenció de líquids més que ulleres solen aparèixer “bosses” sota els ulls” i pel que expliques em sembla que no és el teu cas.
També poden aparèixer per falta d’hidratació o quan estem malalts o constipats.
Per últim dir-te que fumar i consumir alcohol afavoreixen també que apareguin més ulleres.
Dit això, el més important a part d’intentar no fumar ni consumir alcohol per intentar no provocar que en surtin més el que has d’intentar és seguir un estil de vida saludable, menjant de manera equilibrada, fent esport de manera habitual i dormint les hores necessàries. Si tot això ja ho fas, i a més beus l’aigua suficient, el més provable és que tinguis ulleres per un motiu hereditari. I aleshores hi haurà poca cosa que puguis fer. Pensa que li passa a moltíssimes persones i tot i que sigui molest pots dissimular-ho amb maquillatge.
De tota manera et deixo aquests petits consells per veure si et van bé:
-Beure la suficient quantitat d’aigua (1,5-2 litres al dia)
-Fer esport 3 cops a la setmana (a part del que fas al institut)
-Dormir mínim 8 hores al dia
-Menjar força fruita i verdura (al menys 5 racions al dia)
-No estiguis moltes hores davant de pantalles d’ordinador, tablets i telèfon.
Espero haver-te ajudat una mica però intenta no preocupar-te massa per això.
Una abraçada guapa!
Carlota López Ballestar