COM BAIXO DE PES? 22
Sóc bastant grassoneta, i encara que no estic incomoda amb mi m'he proposat fer dieta i esport, però tots els començaments són dificils i no sé per on començar. Vull estar encara més guapa per estiu! Gràcies
Carlota López Ballestar

Bon dia bonica,
En primer lloc, l’objectiu que t’has de marcar no és el de perdre pes sinó el de tenir un estil de vida saludable. Per tenir un estil de vida saludable i sentir-te bé amb tu mateixa, has de menjar equilibradament i fer esport de manera freqüent. Et recomano que facis 5 àpats al dia (esmorzar al matí, mig matí, dinar, berenar i sopar).
També has de menjar tots els grups d’aliments:
-Hidrats de carboni: a cada àpat (unes 5-6 racions al dia),
-Fruita i verdura: 3 peces de fruita i 2 racions de verdura
-Lactis: 4 cops al dia
-Peix: 3-4 cops a la setmana
-Llegum: 3-4 cops a la setmana
-Ous: màxim 4 ous a la setmana
-Carn Vermella i embotiu: 1 o 2 cops a la setmana màxim
-Pollastre: aproximadament 2 cops a la setmana
-Snaks, dolços etc. : esporàdicament (et recomano que al principi estiguis uns dies sense menjar-ne).
Pel que fa al esport, has de buscar un o varis esports que t’agradin i fer-ne uns 3 cops a la setmana, a més del que feu a l’institut.
També és important que sàpigues que cada persona té el cos que té per la seva predisposició genètica. Tots tenim un cos diferent i una constitució i això no ho podem canviar, per això també és molt important acceptar-nos tal i com som. M’agrada molt veure el que dius de que en realitat no estàs incòmode amb tu. Tot i així crec que la idea és aconseguir una cosa encara millor: estimar-te a tu i sentir-te còmode i segura tal i com ets.
Espero haver-te ajudat una mica.
Una abraçada.
Carlota López Ballestar