Nervis i menjarK
Em costa molt evitar picar entre hores a la tarda.
Estic fent batxillerat i no paro de menjar per nervis (xocolata...) tot el que veig... He augmentat 4 quilos desde fa 1 any i poc i vull evitar menjar tant, gràcies!
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa,
Pel que m’expliques quan et poses nerviosa comences a picar entre hores. Jo crec que el problema no son tant els quilos que hagis pogut pujar sinó el fet de la manera que tinguis de gestionar l’ansietat o altres emocions com l’avorriment per exemple sigui a través del menjar.
Hi ha persones que poc a poc van adquirint l’hàbit de menjar determinades coses en funció del seu estat anímic. Per exemple, una persona que està trista perquè li ha passat alguna cosa i s’acostuma a menjar gelat. Aquest és un hàbit que tot i que d’entrada no és greu pot convertir-se en un hàbit desaconsellat. Per això seria millor buscar altres estratègies per estar menys nerviosa. Això és molt personal i cada persona té que buscar que li va bé, però et deixo unes quantes idees:
Anar a caminar una estona
Fer esport
Posar-te música relaxant
Llegir una estona
Quedar amb una amiga
Dibuixar
Pintar mandales
Mirar una sèrie
La idea és que aprenguis a veure en quin moment t’estàs posant nerviosa i en comptes d’anar a la nevera o l’armari a buscar menjar facis una altre cosa que et relaxi.
Espero haver-te ajudat una mica.
Una abraçada
Carlota López Ballestar