vull moldejar el meu cos
hola ! bueno la veritat és que no em sento massa a gust amb el meu cos... i he decidit començar a fer exercicis o algo cada dia per poden canviar ni que sigui alguna coseta.
Lo primer és la cintura, em podríeu dir alguns exercicis? el hoola hop va be? quanta estona?
I lo segon és que no m'agrada la part inferior del meu cos. Esque de dalt sóc més ample que de baix, és a dir, tinc espatlles i tinc cadera, però com que tinc les espatlles més amples sembla que no en tingui (de cadera). A més tinc les cames molt primes i no tinc cul. M'agradaria saber si és possible tonificar aquella zona estant molt prima, és a dir, és possible guanyar volum a les cames i al cul malgrat no tenir gens de grassa? o és que el meu cos no m'ho permetrà?
i per últim, si faig 1,68 i peso 52 estic massa prima? em podeu dir quins aliments van bé per engreixar? a mi és que em costa bastant!
ho sento per tantes preguntes! moltíssimes gràciees!
Carlota López Ballestar

Bon dia bonica,
No et preocupis fer haver fet unes quantes preguntes, és normal que tinguis dubtes i aquí estem per intentar ajudar-te.
Si mirem el teu pes i la teva alçada si que veiem que el teu pes és insuficient. Evidentment estaria molt bé que el pugessis una mica però això no és tant senzill com sembla. El pes d’una persona, de la mateixa manera que els seus trets físics i la seva forma del cos ve donat per la predisposició genètica i la constitució de cada persona. Per això el que t’has proposat és complicat.
Tot i que la genètica té el paper més important també influeix l’alimentació i l’esport que fas. Per tal de tenir un estil de vida saludable has de menjar 5 cops al dia i seguir una alimentació equilibrada, seguint les pautes de la piràmide i per tant menjant de tots els grups dels aliments en les proporcions recomanades. Com necessites pujar de pes et podria anar bé menjar una mica més d’hidrats de carboni, els lactis menjar-los sempre sencers i incloure fruits secs en la teva alimentació. Tot i així, recorda que no és fàcil pujar de pes. Dóna temps al teu cos perquè vagi desenvolupant-se.
Pel que fa a la teva pregunta sobre si és possible tonificar i augmentar la massa muscular si no tens greix és que si. No te res a veure el greix amb la musculatura. Quan tu tonifiques el que fas és incrementar la teva massa muscular i per tant el volum del múscul. Això farà que també augmenti el teu pes (però no el teu greix). És important que si vols tonificar-te ho facis fent esport i no fent peses ni màquines. Així no frenaràs el teu creixement i treballaràs el teu cos en general.
Pel que fa a la forma del teu cos no podràs fer res, com t’he explicat al principi les persones som com som per la nostra predisposició genètica i no ho podem canviar, de la mateixa manera que el nas, el color dels ulls, etc. Per això poc a poc has d’intentar anar acceptant-te tal i com ets. La perfecció no existeix, és important que ho tinguis en compte.
Pel que fa als exercissis, com t´he dit jo et recomanaria fer esport en comptes d’exercicis concrets. Hi ha esports molt complets i altres en els que treballes parts més especifiques del cos. Per exemple, la dansa i el voleï són esports molt complets, amb el tennis treballes més la part de dalt del cos i si vas a fer rutes amb bicicleta treballaràs més la part inferior del cos. El més important és que trobis els esports amb els que t’ho passis bé i en facis de manera habitual però sense obsessionar-te. La recomanació, és que a part de les dues hores d’educació física feu 3 hores d’esport a la setmana.
Espero haver-te ajudat una mica.
Una abraçada
Carlota López Ballestar