MOLT IMPORTANT I URGENT
Siusplau podrieu contestar a una sèrie de preguntes per al treball de recerce. Estaria molt agraida si poguèssiu contestar-les.
-Es pot considerar que realment és una addicció el fet d’estar molta estona al mòbil?
-Quines creus que són les causes d’aquest tipus d’addicció?
-Són més vulnerables el adolescents? O tant adolescents com adults tenen les mateixes probabilitats?
-Quin tipus de comportament mostren els addictes?
-Per cert, es comporta de forma diferent un adult addicte d’un adolescent addicte?
-Com es pot curar aquesta addicció?
-Pot ser una bona solució requisar-los el mòbil?
-Són conscients els addictes del que tenen i que els pot causar problemes?
-Quins són els problemes més comuns que comporta l’addicció al mòbil?
-Buscant informació sobre el tema he vist que l’addicció al mòbil està molt estretament relacionada amb el bullying i el grooming, quin és el motiu d’aquesta relació?
-Per què la majoria d’adolescents no avisen que estan patint bullying o grooming?
-És recomanable de que els amics o les persones més properes avisin directament a l’afectat en cas de que no sigui realment conscient del que li passa?
-Quina seria la millor manera d’educar als adolescents per a el bon ús del telèfon mòbil?
Elena Crespi

Hola azro, tot i que creiem que aquesta no és la via adient per a respondre preguntes del treball de recerca, intentarem ajudar-te:
Depèn de què sigui molta estona. Aquest és un terme relatiu.
-Quines creus que són les causes d’aquest tipus d’addicció?
De causes n'hi pot haver moltes: perfil addictiu, timidesa, addicció a les xarxes socials, voyeurisme, exhibicionisme, dificultats de relacionar-se amb els altres... i mooooltes daltres
Els adolescents estan en procés de construcció com a adults i estan acabant de confeccionar els seus propis criteris, per tant, són molt més vulnerables que un adult. Tot i que els adults també en són, de vulnerables, però els adolescents tenen més risc.
-Quin tipus de comportament mostren els addictes?
Tot gira al voltant de l'addicció i deixen de fer altres coses per a poder fer allò que els enganxa
La manera de comportar-se és similar
-Com es pot curar aquesta addicció?
Amb recolzament professional, posant normes a casa, fent educació, donant exemple (els pares...)
-Pot ser una bona solució requisar-los el mòbil?
Més que requisar el mòbil, posar unes hores d'ús i unes hores de guardar els mòbils
Al principi no en són conscients.
Aïllament social
No coneixem la relació entre aquestes situacions. El que és possible és que una persona que ho pateixi, es refugiï al mòbil, potenciant l'aïllament social.
Perquè encara és una situació que es viu amb vergonya però és molt important dir´-ho a qui es té al voltant.
Sí, però entenent que potser l'afectat no és conscient del que li passa
Donant exemple des de casa, aquest és el primer pas
Esperem haver-te ajudat.
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com