Crec que encara l'estimo
Bona tarda. Fa uns anys vaig trencar amb la meva parella, perquè vaig ser un egoista. Vaig voler fer la mateixa vida que els meus amics, es a dir, ells tenen "lios" per tot arreu. Sincerament, era la noia de la meva vida, l'estimava moltissim, però nosé perquè vaig fer aquella ximpleria. A día d'avuí, segeuixo estimant-la, vaig tenir ocasions de emparellar-me amb altres noies però no vaig poder perque encara no m'he tret a l'altre del cap. Segurament pensareu que m'ho mereixo, però tots som persones i ens podem equivocar. No sé que fer per tratar d'oblidar-me'n d'ella, a més, no puc intentar de dir-li de tornar o de fer algo perquè ella ja està amb un noi la mar de feliç.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenem que tinguis dubtes sobre la decisió que vas prendre. Segurament en aquell moment et va semblar que era la més encertada i potser necessitaves passar aquest temps sense parella. No sempre ens creuem amb les persones adequades en el moment adequat.
Si tu sents que encara l'estimes, tens dues opcions: fer-li saber o intentar oblidar-la. Totes dues opcions poden ser difícils, valora quina és la que et farà sentir millor en un futur.
Per oblidar una persona és important posar 3 distàncies:
- distància física - intenta no coincidir amb ella
- distància virtual - deixa de seguir-la a les xarxes socials, de mirar connexions o les últimes fotos que ha penjat
- distància mental - posa el focus en tu mateix, centra't en fer coses que t'agraden i estar amb les persones que t'estimen.
Per oblidar una persona es necessita un temps fins que s'arriba a la distància emocional, que és la que et permet recordar la persona sense sentir dolor.
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat