Perque tan complicat?
Hola adolacent.cat!
Ma'agradaira consultarvos una coseta ja que fa molt temps que m'intriga molt.
fa ja un any que estic enamorada de un noi, ell te 19 anys, jo 15 i buenu tot al principi molt be, anavem quedant, tontejant, algun que altre peto als llavis pero res mes (NO ens em liat) la veritat esque el fet de no habernosnliat no m'inquieta gaire. El que em preucupa mes esque, tot al principi anava molt be, les tipiques pelicules de color rosa, amb amor per tot arreu. Pero l'amor te 2 parts la preciosa i la dolorosa. Jo ara estic pasant per la dolorosa. Putse no m'explico gaire bè, amb aquest noi, jo mai hi he tingut res, i ara em demanareu; com et pots haber nemamorat de una pesona amb la qual no hi has tingut minim contacte flisic? Doncs sincerament no sabria que respondre, ell ja passa molt de mi, i el que em fa mes rabia esque jo, l'intento oblidar pero cada veguada que intento algo amb algu nou, ell apareix de cop, nose com sho fa pero sempre torna quan mestic oblidant d'ell. N'estic farta de plorar cada dia per una persona que nomes s'intaresa per mi quan veu que m'esta perdent, m'el estimo moltisim, i podria dir que es el mes important per mi, la "pregunta" es: lluitho per ell o m'oblido, i si es en cas de oblidarlo, com mho faig? si mesta envian whatsapps sempre que començo algo amb algu?
Moltes gracies adolacents, us feu estimar❣
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Tens tota la raó quan dius que hi ha persones que no ens valoren fins que creuen que ens estan perdent. Però pel que m'expliques, sembla que ell ja t'ha perdut.... Ja has perdut la confiança en ell i ara mateix només t'aporta dolor.... així que potser hauràs de prendre una decisió, per molt mal que et faci ara mateix.
Per oblidar una persona és important mantenir 3 distàncies:
- Distància física - Evita veure'l o trobar-te amb ell.
- Distància virtual - Deixa de seguir-lo a les xarxes socials, de mirar les connexions del whatsapp....
- Distància mental - Deixa de pensar en què està fent ell i centra't en tu. Posa el focus sobre teu i fes allò que t'agrad amb les teves amigues i la teva família.
Aquestes tres distàncies t'ajudaran a aconseguir la distància emocional, que serà el moment en què podràs pensar en ell sense que et faci mal.
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat