Música (vfhbjdhdnjdnjk)
Hola!
Aquesta, serà una pregunta, crec que bastant rara.. però això em té molt pensativa sense saber la raò..
Perquè diuen que quant estàs al ventre de ta mare, ta mare té que escoltar música clasica, i en els teus primers messos de vida, també?
Perquè et fa "més inteligent", perquè els òrgans estàn més "ben formats", escoltar música clasica en els teus "principis" defineix la música que t'agradarà quant siguis més gran?
Per què???
Els meus pares, en això són dos pols oposats... la meva mare em possava molt Antonio Machín i Nat King Cole, i aquestes musiques dels anys 40-50.
I en l'altre cas, el meu pare em possava molt heavy metal.
I l'última pregunta... per què la majoria de gent, si veu a una nena, que sembla.. no se.. "kawaii", delicada, i aquestes coses, que pensen que escolta One Direction, reggueaton, Chayanne, Romeo Santos, i aquestes coses... per què si els ensenya la música que escolta (en aquests cas, Heavy Metal) es sorprenen tant? I la tenen... com si fos molt "machota"..
Esque em va passar no fa molt, i això m'ha possat dels nervis.. perquè a mi m'agrada molt aquesta música, però segueixo sent romàntica i coses més delicades...
Per que? D:
Gràcies <3
InterPersonal

Hola Loli
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
És fantàstic que tinguis tanta curiositat per la música! Es nota que t'agrada i que la saps disfrutar!
El tema de posar música clàssica als nadons va sorgir com una teoria per estimular el seu desenvolupament. A més, també es treballa amb la hipòtesis que tenim una memòria musical que ens ajuda a l'hora de resoldre problemes matemàtics o tenir més facilitat per la lecto-escriptura. De totes maneres, també hi ha molts nadons que tenen molt bones capacitats intel·lectuals i que no han escoltat mai música clàssica.
Per altra banda, els humans ens relacionem a partir d'estereotips, que són etiquetes ràpides que posem a les persones per així categoritzar-les ràpidament. Sovint etiquetem les noies com a persones més romàntiques que els agrada més la música comercial. Però una etiqueta no és la veritat! Així que si a tu t'agrada la música heavy, la celta, la clàssica, el jazz... endavant! disfruta del teu hobby i deixa que la gent se sorprengui en conèixer-te ;)
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat