Encarcelada!! +++
Hola adolecents!!
Fa més de 5 mesos o més que estic castigada sense móvil, sense sortir, sense res..(Només ordinador).
Enfi, que a primer trimestre amb van donar la prevaluació i amb van quedar 10 suspeses...després la 2na prebaluacio amb van quedar 5 suspeses, osigui de 10 vaig aprovar 5 i la meva mare amb va dir que recordi si a la segona pre veig que hi ha esforç et trec el castig-.- cosa que no va fer.. i amb te super ''encarcelada'' li dic per anar a cumprar xuxes amb amigues i vinc dora, i amb diu no amb diu tot que no, he fet tot, la pilota, he estat més de 1 setmana natajanli la casa de tot. pero res funcióna, he intentat anar bé amb les notes pero amb costa moltisiim la ESO. Vaig passar per una etapa petitona de ''Bullyng'' la meva mare li vaig explicar, vaig parlar amb sicoluges de cole i moltisimes coses.. pero jo li dic a la meva mare ''mama!, l'ESO m'esta anan malament per les etapes de bullyng que vag passar, tot se m'acumula i no puc estudiar bé'' pero ella ni m'enten, es pensa que es molt facil tot..Asobre en setmana santa només m'ha deixat anar 1 cop a fira, i no amb deixa surtir, porto tot el dia a casa aburrida.. Estic super encarcelada i no es just!! bull tenir llivertat, pero la meva mare amb diu fins que no aprovis no et donare ni el movil ni et deixare surtir! i pff no se que fer ja, després de setmana santa amb donen les notes de 2n trimestre i segur que amb queden més de 10.. els profesors li han dit a me mare coses super dolentes, que repetire de curs.. etc i no bull! la meva germana fa 2n D'ESO i va repetir 6é, i va tenir unes vacanses de lujo, pero esque no se que mesta passan.. la meva germana m'ajuda en tot els estudis, avans anava a reforç pero res funciona..m'intento aplicar pero res de res. AJUDEUME! BULL SER LLIURE!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Sembla que aquí hi ha dos temes diferents:
Per una banda, la relació amb la teva mare. Segurament ella vol ajudar-te i evitar qualsevol distracció. Per això et retira el mòbil i no et deixa sortir. Has provat de fer alguna negociació amb ella? A vegades ens acostumem a demanar i no oferim res a canvi. La relació amb els pares no sempre és fàcil i, sovint, cal pactar i arribar a un acord. Per exemple: "si acabo els deures, divendres podré sortir 2 hores amb les meves amigues". És important que primer cumpleixis la teva part de tracte i llavors la teva mare (si ha acceptat prèviament aquest pacte) cumplirà la seva part. Recorda que per negociar, també hem d'estar disposats a cedir una mica i a perdre algun benefici a canvi d'altres ;)
Per altra banda, hi ha el tema dels estudis. No acabo d'entendre si es tracta de dificultats en general o hi ha alguna assignatura que és més difícil que una altra. De totes maneres, parla amb la teva tutora, ja que ella et pot orientar millor en algunes tècniques d'estudi o en la manera d'aprendre els continguts de cada assignatura. Si la teva mare i la teva tutora veuen que estàs implicada en els estudis, t'ajudaran. Ja veuràs!
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat