Canvis d'humor
Últimament em noto rara amb mi mateixa. No em sento bé amb les meves amigues, ni amb les de tota la vida. La majoria d'elles em parlen malament, em tracten com si fòs un gos avegades, però tot i així segueixo pensant que m'estimen però ami tot això que fan m'afecta d'alguna manera o altre. Li vaig explicar a una amiga que se que m'enten i el que em va dir ella va ser que també li passava el mateix que jo, que no se sentia bé amb ningú ni amb ella mateixa. Per altra part tinc novio, estem separats per mitja hora de camí, ara aquests ultims dies no estem gaire bé, per culpa meva. Perquè noto un buit a la panxa, noto com si res ni a ningú li importés i m'enprenya. Al final ho acabo pagant amb ell i no té la culpa.
Necessito saber què em passa.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenem que aquesta sensació és molt desagradable. Sovint entrem en un espiral de "mals pensaments" del qual ens és molt complicat sortir-ne. Aquest espiral ens fa desconfiar de tothom, ens fa pensar que tothom ens vol fer mal i ens dificulta gaudir de les coses que més ens agraden.
Per altra banda, és important que parlis amb les teves amigues. Evidentment, ningú et pot tractar malament i t'has de fer respectar. Els amics són persones que ens estimen, ens valoren i ens cuiden, així que si no et sents així, potser hauràs de replantejar quina etiqueta els poses.
Per altra banda, sigues sincera amb la teva parella i explica-li el que et passa. Segurament si ell entén el teu malestar, li serà més fàcil comprendre el teu comportament i no fer males interpretacions.
Intenta buscar estones per passar-t'ho bé i disfrutar de la teva família, els teus amics, la teva parella i les teves aficions. Busca una caixa bonica que tinguis a casa (o compra-la) i cada dia escriu un record que t'hagi fet somriure ;)
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat