NO M'AGRADO, NO EM SENTO COMODE AMB EL MEU COS....
Hola!! Em dic Núria, aculment tinc 12 anys, apunt de fer-ne 13. El motiu per el que escric, és perquè no m'agrada el meu cos. No vui semblar la tipica que és deixa influenciar per els comentaris dels altres o totes aquestes tonteries de si està bona o no, de fet, ami més igual, o faig per mi mateixa. Medeixo 1,70 més o menys. Faig molt esport, però peso 55kg aporx. No m'agrada ni el meu cul ni res de les meves cames. Ajudammmmm siusplauuu
Laura Medrano

Hola Núria!!
Durant l'adolescència és normal que tant nois com noies us preocupeu pel físic i li comenceu a donar més importància. Ara bé, quan aquestes preocupacions o simples desitjos es converteixen en obsessions, pot arribar a ser perillós per a la autoestima.
Està bé que te'n hagis adonat i que siguis capaç d'explicar-ho perquè aquest és el primer pas per començar a fer canvis en tu mateixa i començar a treballar l'acceptació. El primer que has d'entendre és que només tens quasi 13 anys i això vol dir que el teu cos està en ple desenvolupament. No quedarà tal i com el tens ara i a mida que vagin passant als anys aniràs creixent, els óssos se't desenvoluparan, els malucs i cuixes es faran més amples, et creixeran els pits, etc. No té massa sentit que t'obsessionis amb el teu cul i les teves cames perquè encara no tenen la forma definitiva. Les noies us seguiu desenvolupant fins als 18 anys... mira si encara et queden anys.
El nostre consell és que no t'obsessionis amb el físic i que no et comparis amb els demés (i encara menys amb les models i famoses que veiem a Internet i als mitjans de comunicació) ja que si ho fas només aconseguiràs que la teva autoestima baixi. Hem d'acceptar-nos tal com som i no capficar-nos amb intentar fer canvis de parts del nostre cos que no podem canviar.
Segons la teva alçada tens un pes perfecte, no has d'aprimar ni un gram. Simplement pots fer exercicis concrets per treballar cames i cul i així tonificar-los una mica, però si ja dius que fas molt esport... Exemples d'aquests exercicis són saltar a corda, pujar i baixar escales varies vegades i corrent i/o fer "sentadilles".
Una abraçada i pensa en el que t'he comentat.
Laura Medrano