Puc guanyar pes d'alguna forma?
Hola, sóc una noia de 15 anys amb TDAH (falta d'atenció), prenc medicament, en aquest moment un que s'anomena "Concerta". Sóc una noia bastant alta, però el problema que tinc és amb el pes, estic al limit del que deuria correspondre. Actualment pese 43'700Kg i per molt que menje, no aconsegeixc engordar. Hi ha alguna solució o alguna cosa per poder-ho aconseguir? Necessite guanyar pes si o si, i estic disposada a fer el que puga. Com ho podria fer?
Gràcies per la vostra ajuda!!
Laura Medrano

Hola Jenni,
Un dels efectes secundaris de la medicació pel TDAH és que treu la gana i en general les persones que us esteu medicant soleu tenir un pes baix. Segurament se't ajunten dues coses: que ets una noia de constitució prima i que a més a més el Concerta fa que no tinguis gaire gana.
T'aconsellem que tot i no tenir gana facis l'esforç de menjar quan toca i les quantitats correctes per la teva edat. A més, pots aprofitar al vespre que l'efecte de la medicació ja no és gaire fort per fer un ressopó abans d'anar a dormir. Pots beure un got de llet amb cereals o un suc de fruita amb un grapat de fuita seca (nous, avellanes, cacauets, ametlles,...).
Pensa que tot i que ara per ara el teu objectiu sigui augmentar de pes, no serveix que ho facis abusant d'aliments poc saludables. Has de seguir menjant com fins ara però augmentar-ne una mica la quantitat i afegint el ressopó abans d'anar a dormir.
Intenta fer això i a veure si en un parell de mesos has notat la diferència. De totes maneres no et capfiquis amb el pes ja que si els metges que et controlen la medicació veuen que estàs en un pes massa baix, ja ho tindran en compte i et recomanaran alguna cosa per a que estiguis en un pes saludable (algun suplement alimentari, reduir-te la dosi de medicació, canviar de fàrmac,...). Quan tinguis visita de seguiment comenta-ho i a veure com et veuen de pes.
Un petó!
Laura Medrano