Massa gelosa
Hola Adolescents!
M'agradaria que em poguessiu ajudar:
Sóc massa gelosa. El meu novio té una millor amiga (a més, ella és bastant caça nois, per molt que em caigui bé) i amb ella queden sols per mirar pelis de por, per fer sishas, etc. Em va dir també que si jo vulgues no li faria res fer un trio amb alguna altre noia ( se que això un 99% de les persones, i no vull semblar exagerada, però m'afecta), etc. I clar, la gelosia la intento guardar per mi ja que no pot ser que una cosa que és un sentiment meu influeixi a la nostra parella (odiaria ser "opresora" i tal. Pero clar, ja estic farta de plorar gairebé sempre per aquest motiu. Sé que no m'enganyarà, confio molt amb ell, ho juro. Però no puc evitar sentir gelosia i això m'està matant. Com podria fer per no pasar-m'ho tan malament en aquests casos?
InterPersonal

Bon dia Angèlica busquets,
Sóc la Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns.
En primer lloc, com diem moltes vegades, pensem que el millor que pots fer és parlar amb el teu xicot. Comenta-li com et sents, en una parella és important poder tenir la confiança d'expressar les preocupacions i neguits que puguem tenir. Perquè una relació de parella funcioni, la comunicació i la confiança són elements indispensables.
Tot i així sabem que no és una situació fàcil, que es passa molt malament, però parlar-ho amb les persones afectades i demanar-los ajuda és important. L'antídot de la gelosia, és la confiança.
Què penses quan estàs gelosa? Que fas per intentar reduir i calmar la gelosia?
Molts ànims maca!
www.consultajove.cat