Visc amb el meu pare i no ens portem gaire bé!
Hola, em dic Ona i tinc 15 anys.
Primer de tot felicitar-vos per el bon treball que feu, i per què crec que a moltes persones ajudeu bastant amb els vostres consells o respostes a les consultes.
Els meus pares estàn divorciats i des de fa 8 mesos visc només amb el meu pare ja que la meva mare va marxar del pais amb la seva parella, jo no vaig anar amb ella pel tema dels estudis i tot això però la vaig entendre, sabia que no eren feliços i que ambdos tenien dret a refer la seva vida.
El problema és que ella ara mateix tampoc està pasant per un bon moment i jo li dic que torni cap aquí per què també la trobo molt a faltar, i el meu pare... és bona persona però no m'enten, no sempre estem d'acord amb el que pensem i sovint tenim bronques per què diu que gasta massa en mi, a part d'això, quan s'enfada amb la meva germana per part seva, jo sempre quedo en mig.
Haig de recalcar que fa tot el que pot, tot i aixì no pot evitar ser una persona freda.
No sé com portar aquesta situació i necessito que algú m'ajudi.
Petons adolescents i gràcies!
InterPersonal

Bon dia Jhennifer,
Sóc la Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns.
En primer lloc dir-te que entenem que aquesta situació no estigui sent fàcil per tu, els conflictes a casa sovint ens poden generar malestar. Has provat de parlar amb el teu pare i explicar-li com et sents? La millor manera de millorar aquesta situació és que pugueu asseure-vos junts i mirar de buscar solucions als problemes i conflictes que teniu en el dia a dia. Si tot i parlar-ho no trobeu la manera o les eines per posar fi a les vostres situacions us recomanarem que busqueu un terapeuta familiar que us pugui donar un cop de mà!
Molts ànims!
www.consultajove.cat