PRIMERA CONSULTA URGENT PES+COLL
Aquesta és la meva primera consulta i bé, estic molt preocupada perquè tinc sobrepès (tinc 17, mesuro 1'62 i peso 76-77kg). Intento menjar sa però sempre acabo menjant alguna cosa que no deuria o picant entre hores. Faig esport dos dies a la setmana des de fa dos mesos però no trobo la diferencia. Estic farta d’anar pels passadissos de l’escola o pel carrer i anar mirant al terra perquè hem sento menys pel meu físic. A part del problema del pes estic preocupada per un "bulto" al clatell i no sé si és per el pes o perquè tinc un altre problema relacionat amb l'espatlla o qualsevol altra cosa. Quan me’l toco noto que està dur i crec que pot ser una curvatura de la columna, i no se que fer per corregir-ho o al menys que no augmenti. Em fa vergonya i sempre porto el cabell llarg per aquest motiu. He llegit a internet que hi ha un síndrome o una cosa així on aquest “bulto” pot causar la mort i alguns dels símptomes son cara molt rodona i vermella (jo ho tinc). Se que no s’ha de confiar en tot el que diu internet però, sincerament, tinc por de que pugui ser qualsevol cosa dolenta, però hem fa vergonya dir-li tot això als meus pares. Espero que hem pugueu ajudar, moltes gràcies
Laura Medrano

Hola kookie!
En primer lloc volem agrair-te que ens hagis escrit i que aquesta no sigui la primera i única vegada que ho facis :)
Per les dades que ens dónes si que hauries de procurar seguir un estil de vida més saludable ja que això t'ajudarà a sentir-te millor amb tu mateixa. Ara bé, tot i que ara mateix tinguis sobrepès, no és just que et sentis inferior als demés!!! Estem acostumats a pensar que les persones que no tenen el físic que se suposa que és el "bonic" i "atractiu" s'han de sentir inferiors per aquest fet, i això NO HA DE SER AIXÍ!
Tenir un cos diferent no et fa ser menys interessant, ni menys llesta, ni menys simpàtica ni menys bona persona! Això són prejudicis que tenim i que hem de fer tot el possible per eliminar. La primera en treure't aquests prejudicis de sobre has de ser tu mateixa. Al final tots acabem projectant cap als demés el que pensem de nosaltres mateixos: si no et valores a tu mateixa, serà més difícil que els demés ho facin. Has de fer un canvi de xip kookie!
Pel que fa als consells sobre com millorar el teu estil de vida, et proposem que vagis a un/a dietista/ nutricionista o simplement al teu metge/metgessa de capçalera per a que et donin pautes concretes i personalitzades. Nosaltres sense conèixer-te no podem dir-te coses massa personalitzades; simplement que procuris fer 5 àpats a dia (fer-ne menys està relacionat amb el sobrepès) i que intentis augmentar les hores d'esport que fas (es recomana fer-ne mínim 3 a la setmana). Si fas els 5 àpats no et vindrà tant de gust picotejar entre hores, i si ho fas, picoteja fuita.
Respecte al tema del bulto, ves al metge! No t'ha de fer vergonya dir-ho als pares, ja que tenir això al coll no és culpa teva. Oi que si t'haguessis trencat un dit els hi diries i aniries al metge? Doncs amb això passa exactament el mateix.
Pot ser que sigui una malformació de la columna i que et recomanin fer alguns exercicis per corregir-ho, però també podrien ser altres coses. Com tu bé dius, no busquis a Internet què pot ser i no et fiis del que llegeixes. Ves al metge per a que et facin proves i et diguin què és i què pots fer.
Una abraçada ben forta!
Laura Medrano