Examens intenssos(++++)
Hola!
Si, estic una altre vegada aqui, ja em tindreu que donar una entrada vip o alguna cosa així, no mentiras xD.
Intentaré anar ràpid..
Ara ja es l'últim trimestre, i després tindre que entrar a Batx, i vull seguir amb bones notes per passar bé a Batx.
Bé, la cosa és, que amb examens m'estresso i m'entra ansietat, i que passa amb això? Que tinc més gana que jo que sé, però no gana de, carn, verdures i coses així normals, sino gana de menjar crispetes, xocolata i beure begudes tipo Coca Cola o Fanta.
Això no es gens saludable.. quina "dieta" o aliments per aquests dies d'examens (peso 60 Kg, tinc 16 anys i medeixo 1'62, per cert, estic bé de pes?)
I per últim, es vereitat que les begudes energetiques conenen semen de toro? Esque ho vaig llegir, i ara em fa asquete beure alguna beguda energetica.
Gràcies :3
Laura Medrano

Hola de nou Loli :)
Que amb els exàmens t'estressis és totalment normal i li passa a quasi tothom que es pren en serio els seus estudis. Per evitar que això et passi d'una forma tant intensa el millor que pots fer és preparar-te els resums i/o esquemes amb antelació i que els dies previs als examens simplement es tracti de que repassis els continguts. Si durant el curs no dediqueu temps a preparar els examens finals, és normal que després l'estrès sigui massa fort...
Ara bé, l'estrès i ansietat cada persona el tolera d'una manera i troba estratègies per fer-lo passar diferents. Pel que dius a tu et dona per menjar (i sobretot aliments poc saludables). Sempre és recomanable que durant les èpoques d'examens trobeu temps per fer esport, ja que és una manera sana de treure't estrès de sobre i de relaxar-te. Prova-ho.
Aliments que pots picar quan estiguis estudiant són per exemple fruits secs i/o peces de fruita. El primer que has de fer és intentar evitar tenir gaire a mà les crispetes, patates fregides i la coca-cola (ja que si no en tens, no en podràs menjar) i el segon que has de fer és abans de seure a estudiar, preparar-te un platet amb fruits secs (ametlles, nous, cacauets,...) i/o amb fruita tallada (poma, taronja, pera,...). Quan tinguis ganes de menjar alguna cosa si tens aquests aliments a mà, son els que agafaràs.
Loli, segons la teva alçada, el teu pes està totalment dins la normalitat i per tant has de procurar seguir l'alimentació que fas ara i també fer esport suficient.
P.D. Les begudes energètiques no tenen semen de toro! Hi ha moltes coses "rares" que es diuen i són mentida i aquesta és una d'elles. Això si, ja està bé que no n'abusis ja que no són gaire saludables.
Salutacions,
Laura Medrano