Menjar (*++++++)
Hola!
Bé, no se ni per on començar...
Em desperto sobre les 7 i mitja, esmorzo (normalment) llet amb cereals (avegades es transforma en cereals amb llet) i tinc que prendre'm molta medicació, i sempre que ho prenc, estic com 2 o 3 hores, en pla.. com drogada, osigui, em ric per tot i avegades desconecto del que estic fent, o escoltant, i començo a mirar a tot arreu i pensant en res.
A causa de tota aquesta medicació, per defecte, tinc que menjar molt, medicació són: vitamines, sobres de bifidus i un medicament per marejos (Serc).
I n'hi ha vegades que no puc menjar molt, o que simplemente només un got de llet amb colacao, el cas és.. em podria passar alguna cosa, al prendre'm la medicació, però no hagi menjat molt?
Després, la cosa és..
Cada dia, camino molt, perque vaig al institut caminant, i l'institut està a l'altre punta de la ciutat, i la ciutat es bastant gran, així que crec que al dia faré uns 4 km, o més.. o potser menys, no se xD, però el cas esque camino molt, es nota en tot el que es de cintura abaix.. cames més grans i tonificades, caderes.. diferents? Són més grans.. però no se si es per adolescencia, o per caminar tant..
Bueno la cosa... l'institut comença a les 9, acabem a la 1 i mitja, entrem a les 3, i sortim a les 6.. un panorama molt bonic, si.
I clar, com que vaig caminant, doncs el menjar avegades em senta malament i acabo amb mal de panxa, i més si la primera hora de la tarda es educació fisica, i més si aquells dies tinc la regla (els millors dies de la meva vida, notese el sarcasmo :3)
Que podria fer, perquè no em fagi mal la panxa quant em senta malament el menjar?
Gràcies :D
Laura Medrano

Hola Loli!!
L'esmorzar és un àpat molt molt important i hem d'intentar-lo fer bé. Això significa que hem de fer un esmorzar on hi hagi un làctic (llet o iogurt), una peça de fruita (o suc de fruita natural) i una ració d'hidrats de carboni (cereals, una torrada de pa, un mini-entrepà,...). Els hidrats de carboni són els que ens donen energia, per tant els dies que no tens gaire temps i només beus el got de llet amb Colacao intenta fer l'esforç de menjar alguna cosa més (encara que sigui de camí al cole).
A part de que en qualsevol persona l'esmorzar és bàsic, si tu dius que has de prendre força medicació pel matí encara és més important que el facis bé. Cada persona fem la digestió d'una manera una mica diferent: hi ha persones a les que els hi costa més i altres a les que menys. No sé si tu ets de digestió fàcil o difícil però per si de cas, esmorza bé cada matí. Si un dia no ho pots fer no crec que et passi res dolent, però sempre està bé tenir un "coixí" a la panxa abans de prendre qualsevol medicament.
Respecte al tema del teu cos, segurament tens aquesta forma pels dos motius: a l'adolescència el cos canvia i es desenvolupa i és normal que en les noies els malucs (caderes en castellà) s'eixamplin. A més, segur que el fet de que caminis tant fa que les cames les tinguis tonificades. És genial que tinguis un estil de vida actiu i que caminis cada dia. En aquesta societat en la que vivim les persones cada cop som més sedentàries i no hauria de ser així...
El consell és que esmorzis bé cada matí i que si per fer-ho t'has de llevar 15 minutets abans, ho facis. Els beneficis d'esmorzar bé els notaràs al llarg de tota la vida. Quan tens educació física si has menjat a corre cuita i massa tard, és normal que et faci mal la panxa ja que el teu cos segurament no haurà tingut temps de fer bé la digestió. Es recomana menjar almenys una hora i mitja abans de fer exercici ja que sinó podem trobar-nos malament. Els dies que tens educació física hi ha la opció de que et quedis a dinar a l'escola? O que vagis a dinar a casa d'algun amic/a que visqui més a prop?
Això hauries de parlar-ho amb els pares i entre tots veure quina solució podeu trobar. És millor pensar en alguna cosa per prevenir que et senti malament el menjar que no pas en buscar una solució quan ja et fa mal la panxa.
Respecte al tema de la regla, ho sabem, és un rotllo i durant aquells dies ens trobem regular i/o malament...però no podem fer res per deixar de tenir-la així que toca tenir paciència i acceptar que cada mes tindràs la seva visita...
Esperem haver-te ajudat i per qualsevol altre dubte, aquí estem!
Un petó ben fort
Laura Medrano