AMOR IMPOSSIBLE? :(
Hola!
Us explico:
Jo sóc una noia de 18 anys i darrerament he començat a quedar i parlar amb un noi de 19. Ens coneixem molt de fa un temps però no ha estat fins començaments d'any que ha sorgit una forta relació d'amistat. Ens veiem sovint quedam tots sols, amb amics, etc.
M'he començat a pillar moltíssim d'ell, les dues noies del nostre grups d'amistat ho saben (són les meves millors amigues). El problema és que el conec molt i molt bé, i se com li agraden les noies a ell (molt guapes, primetes i el que li dona més importància ell: uns bons pits), en canvi jo estic: un poc grassoneta, i tenc poc pit.
Per això se que tenc molt poques possibilitats amb ell i estic confosa i no se que hauria de fer, per això us deman ajuda. El conec i quan ell s'enfada deixa de parlar amb la gent i no els hi torna a dirigir la paraula mai més. I per aquest motiu tenc por: no se si dir-li el que pens d'ell que m'agrada (i que s'enfadi/es molesti, etc i em deixi de parlar) i això o callar-me i deixar que el temps passi.
Les meves amigues i jo hem xerrat i poc a poc intentarem fer que canvii d'idea que el físic d'una persona no ho és tot.
M'agradaria molt rebre consells i ajuda de la vostra part. Moltíssimes gràcies i una forta abraçada.
InterPersonal

Hola Neus
Gràcies per escriure'ns, sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Dues coses molt importants:
- No podem canviar a una persona. Les persones només canvien si elles mateixes volen, però nosaltres no som ningú per obligar-los a canviar res.
- No podem fer que algú s'enamori de nosaltres.
La línia entre l'amistat i l'amor és molt fina, a vegades les relacions d'amistat ens poden arribar a confondre. Sembla que tu tens molt clar el que sents per ell, però et fa por la seva reacció. Aquí hauràs de prendre una decisió ja que tens tres alternatives:
- Dir el que sents directament i assumir la seva reacció si aquest sentiment no és correspost (distanciament)
- Deixar-li anar alguna indirecte i observar si et segueix el joc. Llavors en funció de la seva reacció, tu hauràs de decidir què fas (si continuar sent amiga seva i patir en silenci, o bé posar distància i intentar oblidar-lo)
- No dir res i continuar amb aquesta amistat, patint en silenci per por al seu distanciament.
Totes tres alternatives tenen risc de patiment. Has de veure quina és l'alternativa que et farà estar millor amb tu mateixa d'aquí un temps. Evidentment, no podem saber què pensa ell, ni tampoc quina serà la seva reacció. Però sí que et podem dir que, per oblidar una persona, és molt recomanable posar distància física, mental i virtual (per molt mal que ens pugui fer en un principi).
Esperem haver-te ajudat a prendre una decisió.
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat